הוגשה בקשה להסדר פשרה בייצוגית בפרשת כדי היוגורט של תנובה

הייצוגית הוגשה עקב חשש להימצאות שאריות פלסטיק בכדי יוגורט 3 ליטר ולאחר שפורסמה באתר משרד הבריאות הודעת ריקול של תנובה

כדי יוגורט של תנובה

אישור להסדר פשרה בייצוגית הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, בעקבות תביעה שהגישו לקוחות שרכשו וצרכו כדי יוגורט 3 ליטר 3%, 4% או 6.5% שומן של תנובה, שהתאריך האחרון לצריכה שלהם הוא בין ה-25 בפברואר 2017 ל-2 באפריל שנה זו והתברר כי קיים חשש להימצאות שאריות פלסטיק בכדים.

בבקשה נאמר, כי ב-22 בפברואר פורסמה באתר משרד הבריאות הודעת ריקול של תנובה, ובה נכתב כי תנובה מודיעה כי קיים חשש להימצאות שאריות פלסטיק במספר קטן של כדי יוגורט 3 ליטר. למחרת פרסמו מספר אתרי חדשות אינטרנטיים מקומיים ידיעות על הודעת הריקול.

לדברי המבקשת, סוהיר זינאתי, היא סמכה על תנובה והניחה כי זו מקפידה לשמור על תקינות מוצריה ועורכת מדי יום ביומו את כל הבדיקות המתבקשות לצורך זיהוי פגמים במוצריה, כך שתהיה לה היכולת להזהיר בזמן אמת את הצרכנים מפני פגמים כאלה. והנה, במשך ימים רבים היא ומאות אלפי צרכנים נוספים צרכו מוצר פגום של תנובה, בלי שהחברה הזהירה אותם מהימצאות שאריות פלסטיק במוצר.

לטענתה, תנובה אומנם פרסמה הודעת השבה באתר משרד הבריאות לפיה קיים חשש להימצאות שאריות פלסטיק במספר קטן של כדי יוגורט אך לדברי המבקשת, הדרך בה התנהלה תנובה ואיחורה הניכר בחשיפת עובדה זו מנעו מהצרכנים את היכולת לקבל החלטה מושכלת האם לרכוש את המוצר הפגום אם לאו ויש לכך גם השלכות בריאותיות (E-food, גיליון 1080 מה-6 המרץ 2017).

הגדרת הקבוצה הנפגעת: כל מי שרכש ו/או צרך את המוצרים שיוצרו החל מחודש ינואר 2017 ועד מועד מתן פסק הדין המאפשר את הסדר הפשרה.

תנובה תתרום לנזקקים מוצרי מזון מתוצרתה בשווי כולל של 35 אלף שקל. התרומה תעבור באמצעות העמותות לתת ו/או אהבת חסד ובלבד ש-80% מסכום התרומה יועבר למגזר היהודי בעוד ש-20% מסכום התרומה יועבר למגזר הערבי.

עוד נקבע בהסדר כי תנובה תקפיד בעתיד שספק הכדים ינקוט בשיטת עבודה שאינה יוצרת חשש להימצאות חלקי פלסטיק בכדים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*