בית הדין הורה להנהלת סודהסטרים להימנע מהתערבות בהתארגנות של העובדים

תגובת סודהסטרים: דובר בסכסוך טכני ומיותר שכל תכליתו הייתה ניסיון להפגין כוח מצד ההסתדרות והוועד על חשבון העובדים, אשר הביעו אי אמון מוחלט בשביתה. רק 30 מתוך 1,100 עובדים השתתפו בפעולות ההסתדרות

עובדי סודה סטרים
עובדי סודה סטרים

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע החליט להורות על הנהלת סודהסטרים להימנע מהתערבות בפעילות ההתארגנות של העובדים, מפגיעה בחברי הוועד ובנציגי ההסתדרות.
[hide for=”!logged”]

ההחלטה מגיעה לאחר שההסתדרות הגישה תביעה נגד סודהסטרים על פגיעה בהתארגנות עובדיה, במקביל לבקשה נוספת שהוגשה בעקבות סדרה של מעשים נוספים שביצעה הנהלת החברה.

עוד הורה בית הדין, להימנע מהעברת מסרים לעובדים הנוגעים לזכויותיהם בעת השביתה; להימנע מקליטת עובדי קבלן במקומם של עובדים שובתים ולאפשר לחברי הוועד לקדם את פעילותם הארגונית בחצר המפעל.

בית הדין המליץ לצדדים לשוב לשולחן הדיונים, לקדם את המשא ומתן ביניהם לקראת הסכם קיבוצי ראשון במפעל ולפעול להרגעת הרוחות, זאת לאחר שההסתדרות טענה בבקשתה, כי הנהלת סודהסטרים נוקטת בסחבת מכוונת ואיננה מקצה את הזמן הנדרש לצורכי המשא ומתן.

הבקשה הוגשה באמצעות הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות בראשות עו”ד איריס ורדי, ועל ידי עורכי הדין אהוד שילוני, נטלי שוכוביצקי ובוריס מריאקרי ממשרד שילוני. את המשיבה יצגו עו”ד אייל לוי ועו”ד דפנה שמואלביץ.

בדיון נוסף שנערך ביום א’ השבוע, בית הדין האזורי לעבודה הפנה את הצדדים למתווה של משא ומתן אינטנסיבי ומרוכז. בית הדין החליט לקבל את הסכמת הצדדים לפעול בהתאם לדין ולפסיקת בית המשפט העליון ולכבד את חופש ההתארגנות של כלל העובדים בחברה, ובהתאם לכך הצהירו הצדדים, כי בהתאם לדין ולפסיקה הן יכבדו את זכותו של כל עובד לבחור את הנתיב הרצוי לו.

תגובת סודהסטרים: “דובר בסכסוך טכני ומיותר שכל תכליתו הייתה ניסיון להפגין כוח מצד ההסתדרות והוועד על חשבון העובדים, אשר הביעו אי אמון מוחלט בשביתה. רק 30 מתוך 1,100 עובדים השתתפו בפעולות ההסתדרות”.
[/hide]
[hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.
ניתן להרשם לקבלת כניסה מיידית ומלאה לתכני האתר

[/hide

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*