ביג פאוור תובעת 2.8 מיליון שקל מתאגיד המחזור אל”ה בטענה לאפליה ביחס לרשתות השיווק

לטענת התובעת, מדיניות אל"ה בקביעת יעדי האיסוף ובקביעת גובה המענקים לחברות שאוספות מכלי משקה היא בלתי שוויונית - רשתות השיווק מקבלות מענקי עידוד גבוהים באופן משמעותי מהמענקים אותם מקבלת התובעת, למרות שכולן משלמות לצרכן את אותו סכום בגין כל מיכל

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

חברת ביג פאוור השקעות, הפועלת באזור הדרום לאיסוף מכלי משקה, הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה בסך 2.82 מיליון שקל נגד תאגיד איסוף מכלי משקה (תאגיד המחזור אל”ה), בטענה למדיניות מפלה, בלתי שוויונית ופוגענית, אותה מקיים התאגיד בין רשתות השיווק השונות ובין אספנים מקצועיים של בקבוקים, כדוגמת התובעת. זאת, לטענת התובעת, על ידי קביעת יעדים לאיסוף מכלי משקה ובעיקר בקביעת גובה מענקי עידוד שונים ומפלים שמעניק התאגיד לתובעת מצד אחד ולרשתות השיווק מצד אחר.

[hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]בתביעה נאמר, כי גובהו של מענק העידוד הינו פונקציה של כמות האיסוף של מכלי המשקה, והוא ניתן בעבור איסוף כמויות ניכרות של מיכלי משקה. לטענת התובעת, מענקי העידוד הם קריטיים עבורה, שכן בהיעדרם מתרוקנת מתוכן הכדאיות הכלכלית של פעילותה ומענקי העידוד הם למעשה הרווח ממנו מתקיימת כל פעילותה הכלכלית.

לטענתה, מדיניות התאגיד באשר לקביעת יעדי האיסוף וקביעת גובה המענקים היא בלתי שוויונית ומפלה אותה באופן שרשתות השיווק מקבלות מענקי עידוד גבוהים באופן משמעותי מהמענקים אותם מקבלת התובעת. זאת, למרות שהתובעת ורשתות השיווק משלמות לצרכן את אותו הסכום בגין כל מיכל.

לדברי התובעת, באמצעות עו”ד אביעד בן אולד, היא היחידה המשלמת במזומן ללקוחותיה להבדיל מרשתות השיווק, המוסרות במקרים רבים זיכויים ללקוחות או תווי קנייה, ובכך למעשה דואגות לעצמן לקנייה חוזרת על ידי הלקוחות, ומשכך היא זכאית למענקי עידוד גבוהים מאלו שמקבלות רשתות השיווק. לא זו בלבד שמענקי העידוד אותם היא מקבלת אינם גבוהים מרשתות השיווק, הם נמוכים מהם באופן משמעותי ומדיניות זו מפלה ופוגעת באופן קשה בתחרות.

לדברי התובעת, הנזק הכלכלי שנגרם לה בגין אפלייתה על ידי תאגיד האיסוף, בתקופה שבין אפריל 2009 ועד ינואר 2015, מסתכם בסך של 2.82 מיליון שקל.

התובעת מציינת, כי היא מחזיקה במרכז מחזור בעיר העתיקה בבאר שבע וכי החל מאפריל 2009 ועד ינואר 2015 אספה ומסרה לתאגיד 97.5 מיליון מכלי מחזור. לדבריה, היא שימשה בעידוד התאגיד כתחנת מחזור עירונית בהעדר תחנה שכזו לתאגיד, המחזיק כ-20 תחנות מחזור עירוניות ברחבי הארץ. [hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

תגובת תאגיד המחזור אל”ה: “הנושא נדון בימים אלו בבית המשפט ואנו מחכים להחלטת הערכאות המשפטיות”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*