איקאה בשיתוף נגישות ישראל ועמותת מילב”ת משיקים את ThisAbles

המיזם ThisAbles נועד ליצור מודעות ולחשוף אנשים עם מוגבלות למוצרים ייחודיים שפותחו במיוחד על מנת לאפשר שימוש ברהיטים ובכלי בית. כל זאת, לצד מוצרי איקאה קיימים שנבחנו ונמצאו כמתאימים לאנשים עם מוגבלויות שונות  

אמבטיה מסדרת ThisAbles איקאה
אמבטיה מסדרת ThisAbles איקאה

איקאה ישראל הציגה הבוקר את מיזם ThisAbles, שהוקם בשיתוף עם ארגון נגישות ישראל ועמותת מילב”ת, שמטרתו ליצור ולהדגיש פתרונות מעוצבים, יעילים ונוחים בתחום הריהוט וכלי הבית לשימושם של אנשים עם מוגבלויות. במסגרת המהלך חברו יחדיו שלושת הארגונים כדי לפתח ולמצוא פתרונות שיאפשרו לאוכלוסייה נרחבת בישראל לקבל מענה הולם ומכובד עבור צרכיהם בבית. זאת, באמצעות ריהוט המותאם לצרכים אלו ובאמצעות פיתוח מוצרים שיסייעו לאנשים עם מוגבלויות לעשות שימוש ברהיטים ובכלי בית, שעד עתה לא התאפשר עבורם.

מנשא המאפשר לאנשים עם מוגבלות להניח מקל הליכה בצמוד למיטה
מנשא המאפשר לאנשים עם מוגבלות להניח מקל הליכה בצמוד למיטה

בשלב ראשון, נבחרו מוצרי איקאה מובילים ופונקציונליים הנפוצים בבתים רבים. עמותת מילב”ת, המסייעת לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות, פיתחה סדרה של 13 תוספות חכמות, נוחות וקלות לחיבור, שבעזרתן הופכים המוצרים לנגישים ושמישים יותר עבור אנשים עם מוגבלויות.

כך, ניתן למצוא משטח להגדלת שטח מתג התאורה למנורת שולחן, ידית רחבה להזזת וילון אמבטיה, מתקן להנחת מקל הליכה על המיטה, ידיות מיוחדות לארונות ומגירות, מתקן להגדלת מחזיק רוכסן, עזרים לארגון וסימון לכבדי ראייה, רגליים להגבהת ספה כך שתתאפשר קימה וישיבה ועוד.

חלקו השני של המיזם כלל סקירה ובדיקה של ארגון נגישות ישראל, שיחד עם איקאה, איתר מתוך כלל מחלקות החנות יותר מ-130 רהיטים וכלי בית הנמכרים בחנויות איקאה ומתאימים לשימושם הנגיש של אנשים עם מוגבלויות שונות.

מנורה מסדרת ThisAbles איקאה
מנורה מסדרת ThisAbles איקאה

שוקי קובלנץ, מנכ”ל איקאה ישראל: “קיימת בישראל אוכלוסייה נרחבת של אנשים עם מוגבלות שאינה מודעת ואינה יכולה ליהנות ולעשות שימוש במגוון מוצרים, רהיטים וכלי בית שאנחנו, ועמיתנו בענף הקמעונאות מציעים לקהל הרחב. איקאה חרטה על דגלה ליצור חיי יום יום טובים יותר לאנשים רבים ככל האפשר, ואנו מרגישים שזו חובתנו ליצור את מיזם THISABLES ולאפשר לאנשים עם מוגבלות ליהנות ממגוון רחב של מוצרים, רהיטים וכלי בית ולהיות ‘שווה בין שווים’. בכל שלבי המהלך, בחשיבה, בהכנות, בפיתוח המוצרים הייחודיים, נוכחנו לדעת כי יש אנשים רבים שמגיעים לחנויות ולא מוצאים ולו פתרון אחד לצרכיהם, מה שגורם להם לתחושת תסכול וחוסר שוויון”.

לדברי קובלנץ: “ביחד עם עמותת נגישות ישראל, שבחנה ואישרה את המוצרים השונים, החל מהיום תסמן איקאה באמצעות תגית מיוחדת על הפריט, את התאמתו ויתרונותיו עבור אנשים עם מוגבלויות שונות. המוצרים קיימים ונמכרים במחלקות השונות בחנויות איקאה וכוללים: כסאות, שולחנות, מיטות, אביזרים למטבח, ריהוט לסלון, ריהוט משרדי ואביזרים לחדר האמבט”.

יובל וגנר, נשיא ומייסד עמותת נגישות ישראל: “עמותת נגישות ישראל מובילה את מהפיכת הנגישות בארץ ופועלת כך שאנשים עם מוגבלות יחיו באופן נורמאלי, נגיש, נוח ושוויוני ככל שניתן למרות ועל אף הקשיים והמגבלות הנובעות ממוגבלותם. פרויקט ThisAbles הוא מיזם נגישות ממוקד לשיפור איכות החיים והנגישות במרחב הביתי ובעבודה. מרחבים בהם אנו מבלים את רוב שעות חיינו. מדובר במיזם מקורי, ראשון מסוגו בעולם שיכול להיווצר רק בחיבורים של מובילים – איקאה, נגישות ישראל ומילב”ת. אני משוכנע שמיזם זה ישפר הלכה למעשה את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות בארץ ובעולם”.

סדרת התוספות החכמות יוצגו בכל ארבע חנויות איקאה, במחלקות הרלוונטיות ויתוקשרו כך שניתן יהיה ללמוד על כל הפונקציות של מוצר, כיצד ניתן להשתמש בו ועבור איזה שימוש הוא מתאים. את המוצרים ניתן לרכוש באמצעות אתר מילב”ת בלבד. בנוסף, על גבי כל תג של סדרת התוספות החכמות קיים ברקוד לסריקה עצמית ולהדפסה באמצעות מדפסת תלת מימד. הברקוד ניתן לסריקה ללא עלות.

13 המוצרים הנלווים שפותחו שאותם ניתן לחבר בקלות ובפשטות לרהיטי איקאה ובכך להפוך אותם לשמישים עבורם:

COUCH LIFT

רגליות הגבהה לספה המקלות על אנשים עם מוגבלות את הישיבה והקימה.

EASY HANDLE

ידית מיוחדת לארון ולמגירה עבור אנשים עם מוגבלות מוטורית או לקות ראייה.

CANE BY ME

מנשא המאפשר לאנשים עם מוגבלות להניח מקל הליכה בצמוד למיטה.

MEGA SWITCH

משטח מוגדל לאנשים עם מוגבלות להקלה בתפעול המנורה.

SPOT ON SHELF

סימון בולט לגבולות תאי הכוורת לטובת אנשים כבדי ראייה.

STUFF READER

מתקן שניתן לחבר אליו מדבקה עבור עט סורק המקריא בקול את תכולת התא לטובת אנשים עם מגבלת ראייה.

FRIENDLY ZIPPER

טבעת רוכסן לאנשים עם מוגבלות המקלה על פתיחה וסגירת הרוכסן.

GLASS BUMPER

מגן לדלתות זכוכית לאנשים שמתניידים בעזרת כיסא גלגלים.

POPUP HANDLE

ידית המאפשרת פתיחה קלה לאנשים עם מוגבלות בפרק היד.

INSIDER

3 תופסנים המתחברים למראה ומאפשרים לראות את תכולתם של תאים גבוהים מזווית נמוכה.

CURTAIN GRIPPER

תוסף ידית קשיחה לאנשים עם מוגבלות המקלה על הזזת וילון האמבטיה.

FINGER BRUSH

התקן לאחיזת מכחול או טוש למתקשים בשליטה באצבעות כף היד.

SNAP CUP

מתקן המאפשר למתקשים בתנועה להחזיק כוס שתייה בהישג יד.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*