שמרית מדווחת על זינוק במכירות נטורינה על בסיס שמן קוקוס על רקע החוסרים בחמאה

בהשוואה - בין השבוע בו החל משבר החמאה לבין השבוע השני של ינואר, המכר של נטורינה קפץ ב-5,000 יחידות - גידול של 17%

סדרת תחליפי מרגרינה - נטורינה. צילום: טופ טאץ'
סדרת תחליפי מרגרינה - נטורינה. צילום: טופ טאץ'

בעקבות המחחסור במדפי החמאה, מדווחת שמרית, חברת מוצרי האפייה, על זינוק במכירות נטורינה על בסיס שמן קוקוס. בחברה מציינים כי צרכנים החלו לקנות יותר תחליפים צמחיים. בהשוואה בין השבוע בו החל משבר החמאה לבין השבוע השני של ינואר, המכר של נטורינה קפץ ב-5,000 יחידות – גידול של 17%. נטורינה היא תחליף חמאה ומרגרינה על בסיס שמן קוקוס לאפייה ולבישול, וגם מנתוני סטורנקסט עולה, כי יש עלייה במכירות קטגוריית המרגרינה ותחליפי החמאה.

לפי נתוני המכר של סטורנקסט, המחסור בחמאה החל בשבוע 52 של 2018 (23 עד 29 בדצמבר). מכירות החמאה ירדו משבוע זה ב-15%, ממכירה של כ-800 אלף יחידות בשבוע, ל-673 אלף יחידות, לעומת ממוצע מכירות של כ-740 אלף יחידות בחודש, ירידה של כ-10%. לעומת זאת, מרגע המשבר, קטגוריית המרגרינה ותחליפי החמאה צומחות ב-7%. בנוסף, בשמרית אומרים, כי אם משווים את מכירות החמאה בשבוע השני של ינואר, בהשוואה לשבועיים לפני שהחל המחסור, מכירות קטגוריית המרגרינה עלו מ-197.18 אלף יחידות ל-230.02 אלף יחידות בשבוע השני של ינואר – צמיחה של 16%.

אפייה עם נטורינה של שמרית. צילום: קרן אגם
אפייה עם נטורינה של שמרית. צילום: קרן אגם

על פי חברת שמרית, הצמיחה מגיעה מנטורינה, הנמצאת במקררים כשנה (ומופצת על ידי חברת שטראוס). כלומר, יש מעבר של צרכנים לתחליפים צמחיים לאפייה, שאינם המרגרינה המסורתית. נטורינה קופצת בכ-14% במכירות הכספיות בינואר 2019 לעומת כלל 2018, וב-9% כמותית. בהשוואה בין השבוע בו החל משבר החמאה לבין השבוע השני של ינואר, המכר של נטורינה קפץ ב-5,000 יחידות – גידול של 17%.

לדברי יעלה קרויטורו, מנהלת השיווק של חברת שמרית, בכל העולם יש מחסורים בחמאה שנובעים מביקוש יתר, כולל ביקוש תעשייתי. “הנטורינה מציגה עלייה עקבית לאורך כל השנה, על רקע היותה מוצר מעולה לאפייה, התורם למרקם הבצק ובעל ערכים תזונתיים מוספים. צרכנים רואים בנטורינה מוצר טוב ואיכותי וללא שומן טרנס – וממשיכים להשתמש בו”. לדבריה, הנטורינה נהנית מיתרונות רבים – מעולה לאפייה ובישול,  ללא שומן מוקשה, ללא חומרים משמרים, טבעונית ומועשרת בשמן קוקוס, אך ללא טעם הקוקוס ובמרקם חלק, מתאימה לשימוש במגוון רב של מאפים, כתחליף לחמאה או מרגרינה ביחס זהה במתכון.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*