קייטרינג בוטיק דרוזי אום ח’ליפה – הרבה יותר מפיתה עם לבנה

החברה המשפחתית מדליית אל כרמל רוקחת חוויה דרוזית אותנטית של טעמים, ריחות ומרקמים הפועלים על כל החושים, ועליה מנצחת אם המשפחה והלב הפועם של החברה – אום ח'ליפה (נזימה), שמתכוניה הייחודיים נלמדים על ידי מיטב השפים

קייטרינג: אי עמידה בתנאי ההשכרה הביאה לתביעה של 16 מיליון שקל
קייטרינג: אי עמידה בתנאי ההשכרה הביאה לתביעה של 16 מיליון שקל

עצמו את עיניכם ודמיינו את ניחוחות הבשר על האש, את טעמי הממולאים, גבינות העזים, את מאפי הבצק הפריכים, ואת הקינוחים המתוקים, המשתלבים נפלא עם תה צמחים או כוס קפה שחור, חזק ומריר. אצל אום ח’ליפה לא צריך לדמיין…

אום ח’ליפה הוא קייטרינג בוטיק משפחתי המבשל מגוון מאכלים דרוזיים אותנטיים וייחודיים, המשלבים חומרי גלם טריים ואיכותיים במגוון מנות צבעוניות וססגוניות, שמחממות את הלב ומעלות חיוך על הפנים. בשנים האחרונות, לאחר שהקייטרינג הפך לאחד מסמליה של דליית אל כרמל ודוגמה מרגשת לדו קיום יהודי-ערבי, פוקדים את דלתותיו שפים מובילים, ידוענים ובכירים מכל קצות החברה. הבעלים מספרים שחיים גורי חגג במקום יומולדת 90, משה קראדי, מפכ”ל המשטרה לשעבר, הגיע למקום עם כל צמרת המשטרה, ח”כ מירב מיכאלי, אברהם בורג, בר רפאלי ועוד רבים שומרים למקום אמונים לאורך שנים.

אום ח'ליפה
כמו שבישול צריך להיות. אום ח’ליפה

כשהשף מאיר אדוני התארח במקום וטעם את עלי הגפן המיתולוגיים, הוא ביקש מיד לשלבם במסעדות שלו תחת הכותרת “עלי הגפן של אום ח’ליפה”, וכשגיל חובב בא לבקר, זה מה שהיה לו לספר: “היה יותר מנפלא. היה מרומם נפש. היה בישול כמו שבישול צריך להיות, ומפגש כמו שמפגש צריך להיות: עם אנשים טובים, יפים מבחוץ ומבפנים, נעימים, מכניסי אורחים, כאלה שאתה נושא עיניים אליהם ולומד מהם. וכשאני אומר לומד, אני לא מתכוון רק למתכונים, כמובן. אתה לומד איך צריך להיות. איך צריך לחנך. אין צריך להתנהג… הם מגיעים לכל מקום ומבשלים דברים נפלאים בתכלית. זה ממש, אבל ממש לא מולקולרי. זה 100% דרוזי. וזה כדאי, כדאי, כדאי”.       

היופי והקסם מצויים בכל אחת ממנות הבית של אום ח’ליפה המוגשות בלבביות ובאדיבות, כיאה לתרבות האירוח הדרוזית. אום ח’ליפה בהחלט מציעה עושר קולינרי באווירה מסורתית וביתית. כל המנות מוכנות בעבודת יד קפדנית, בתשומת לב מרבית ומבושלות במטבח ביתי, כאשר על הכול מנצחת אם המשפחה והלב הפועם של העסק – אום ח’ליפה (נזימה), אשר שמם של מתכוניה הייחודיים יצא למרחוק.  

שירותי הקייטרינג מספקים מגוון אפשרויות לאירוח מדויק, הכולל שפע טעמים וריחות. אום ח’ליפה מספקת בנוסף לחוויה הקולינרית גם תפעול מלא של האירוע מבחינת שולחנות, ישיבה, כלים והגשה. אינטימיות משפחתית היא שם המשחק, והסעודות מותאמות לצרכי הלקוח בכל פרט ופרט, ליצירת אווירה ביתית ומותאמת אישית.

קצת על האוכל הדרוזי

עבור הישראלי הממוצע האוכל הדרוזי מתמצה בפיתה עם לבנה בטאבון, או במקרה הטוב בפלטת סלטים, חומוס, לבנה ושיפודים. אך למעשה המטבח הדרוזי, אחד המטבחים העשירים והאיכותיים בעולם, מציע הרבה מעבר. לאוכל הדרוזי המסורתי תפקיד מרכזי כסמל תרבותי ייחודי, המשקף את ערכי החברה הדרוזית: נדיבות, שכנות טובה והכנסת אורחים. האוכל מבוסס על “אימא אדמה” וכולל ירקות טריים, בשר טרי, עדשים מזינים ושלל חומרי גלם אחרים, המגיעים לרמת דיוק ולעושר של טעמים בזכות ההקפדה על חומרי הגלם, התיבול הייחודי וצורת ההכנה. חומרי הגלם במטבח הדרוזי הם טריים בלבד ושומרים על רעננות ועסיסיות. התיבול הדרוזי עושה שימוש בתבלינים מסורתיים, כמו גם בעשבי תבלין רעננים, ומשיג את הארומה והטעם באמצעות שילוב מדויק בין מגוון סוגי התבלינים. סוד הקסם טמון בשילובים שבין חומרי הגלם, להשגת טקסטורות, ניחוחות וטעמים מיוחדים.

האוכל הדרוזי ידוע בטעמים העזים והעדינים גם יחד, וכן באופן האירוח המסורתי, האדיב והמלא האהבה. המטבח הדרוזי ידוע במנות בשרים נימוחות וערבות לחיך, המביאות את מאכלי בשר הכבש והטלה לרמת אמנות של ממש ברמת הביצוע וההגשה. הידע והמיומנות הדרושים בטיפול בבשר על גווניו ניכרים היטב, ונשענים על טכניקת בישול המועברת מאם לבת במשך דורות.

המתכונים הייחודיים של נזימה (אום ח’ליפה) כוללים בין השאר:

פיתות על הסאג’ – פיתות דקות, פריכות וטעימות עם גבינת לבנה אסלית, במרקם עדין וקטיפתי שהוכנה מחלב עזים, בשילוב זעתר ושמן זית כתית טהור.

חומוס אבו ח’ליפה – חומוס דרוזי עשיר בטעמים, עשוי בעבודת יד, הנטחן לקראת האירוע ומתובל בשמן זית, שום, פטרוזיליה שנקטפה מהגינה הביתית ומיץ לימון שנסחט זה עתה.

פלאפל – כדורי פלאפל ממחברת המתכונים הסודית של אום ח’ליפה.

חמוצים ביתיים – בטעמים עשירים כפי שרק אום ח’ליפה יודעת להכין.

מגוון ממולאים – עלי גפן, כרוב, קישואים, פלפלים וחצילים טריים ועסיסיים. ניתן להזמין ממולאים על טהרת הצמחונות, או במילוי בשרי עם בשר טחון ואורז.

מנסף אורז – אורז רך וספוג בטעמים, בהכנה מסורתית עם פלפלים, גזר, אפונה ועגבניות, צנוברים או אטריות.

פרגיות ממולאות – פרגיות עוף טריות ורכות, ממולאות באורז, הנתפרות בעבודת יד בחוט ומחט, ומתבשלות בתנור ביתי.

אפשר לבצע הזמנה גם של אוכל כשר עם תעודות.

הקייטרינג מזמין לבקר גם בדוכן של אום חליפה בתחנה המרכזית החדשה תל אביב, קומה 4.

אום ח’ליפה

דליית אל כרמל·

054-4839312

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*