קוויאר הדרי ואצבעות בודהה בתערוכת ביופאח האורגנית בגרמניה / טלי ברנר

פירות אקזוטיים, מעצמת משקאות הכובשת את המדפים האורגניים, חומרי גלם ישראליים ה"מסתתרים" במוצרי חברות אירופיות - על כל אלה מדווחת שליחת E-food לתערוכת ביופאח האורגנית בנירנברג, טלי ברנר

תערוכת ביופאח בגרמניה. צילומים: טלי ברנר
תערוכת ביופאח בגרמניה. צילומים: טלי ברנר
נציגים מרחבי העולם בתערוכת ביופאח
נציגים מרחבי העולם בתערוכת ביופאח. צילומים: טלי ברנר

אורגני הוא לא רק תוויות וסמלים. אורגני הוא איכות ואמונה בצדקת הדרך תוך שימוש מושכל וזהיר במשאבי הטבע. ביופאח היא התערוכה האורגנית העולמית השנתית, המקום בו אנשים מכל העולם מביאים לידי ביטוי את מחויבותם ותשוקתם למזון אורגני.

זו הזדמנות למפגשים חוזרים, להיכרויות ולהחלפת דעות. מסורת זו החלה ב-1990 בגרמניה. זו גם הזדמנות לזכות בהשראה מכל המומחים בתחומם: יצרנים, משווקים, קניינים , נציגי ממשלות וגופי פיקוח והסמכה. תערוכה שמחה של אנשים מחייכים הבאים לקדם את הסחר האורגני בעולם.

ביופאח  נפתחה השנה ביום רביעי, ה-13 בפברואר, בעיר נירנברג בגרמניה, בנוכחות מכובדת ומתוקשרת של שרת החקלאות הגרמנית, לבושה בכחול עז ומוקפת בשומרי ראש. גרמניה היא אחת המדינות המובילות בצריכה אורגנית. 5% מסחר המזון הוא אורגני בהיקף של 10 ביליון אירו. המובילה בעולם היא דנמרק עם 13% אורגני מכלל סחר המזון במדינה, ואחריה שוויץ עם 9%.

בדנמרק נהנים העוסקים באורגני ממענקים ממשלתיים גדולים, כולל גופי הפיקוח. בשוויץ, שתי רשתות השיווק הגדולות, קו-אופ ומיגרו, הן המנוע לשוק אורגני מפותח ותוסס.

השנה משתתפים בתערוכה 3,427 מציגים, מתוכם 650 יצרני מזון טרי, 123 יצרני קמחים לסוגיהם, 720 יצרני לחמים (גרמניה היא יצרנית הלחם הטובה בעולם), 700 יצרני מיצים ומשקאות, 800 יצרני שוקולד וקקאו (הרבה שוקולד נטעם כאן), 630 יצרני בשר ו-250 יצרני דגים ומגדלי דגים. המוני נציגים מכל העולם ור לשם הדגמה – 430 נציגים מאיטליה, 57 מאוסטרליה. כל אלו מציגים ב-9 אולמות תערוכה צבעוניים, שמחים וריחניים באווירת חברות והרבה שמחה.

99 מדינות מציגות בתערוכה, חלקן בביתנים לאומיים, כמו הביתן התיאלנדי שריחות המטעמים האורגנים המתבשלים בו, בלווי הסברים, מושכים קהל רב. במקרה זה מדובר בלביבות סגולות של אורז וקרם קוקוס, בטעם גן עדן טרופי.

ביתנים לאומיים מרשימים מציגות גם טורקיה, קנדה, ארה”ב, קטלוניה, צרפת, אוסטריה ומדינות נוספות.

תערוכת הענק היא הזדמנות לפגוש מוצרים טריים מעניינים כמו : קוויאר הדרי (Citrus caviar) ואצבעות בודהה, שמגיעים ממרוקו ומהמזרח הרחוק בהתאמה.

קוויאר הדרי ואצבעות בודהה
קוויאר הדרי ואצבעות בודהה

 

השנה מופיעה בתערוכה “מעצמה” שנכנסה בשנים האחרונות לתחום האורגני וכובשת שטחי מדף הולכים וגדלים, עם מגוון משקאות שהולך ומתרחב. בביתן הגדול והמרשים  אין שום איזכור לשמה המפורש והוא מופיע רק באותיות הקטנות שעל תווית הבקבוקים. קוקה קולה “מתחבאת” תחת השם VIO.

הביתן התאילנדי בתערוכה
הביתן התאילנדי בתערוכה

את ישראל, שבשנים קודמות בלטה בייצוג מרשים של מספר חברות, מייצגת השנה רק חברת תמרים – Medjhul plus. לעומת זאת אפשר לזהות חומרי גלם ישראליים המתחבאים במספר רב של משקאות.

במקביל לתערוכה נערך כנס המציע עשרות הרצאות בתחומים שונים כמו: סטטיסטיקות על התפתחות השוק האורגני (שמגיע השנה ל-100 ביליון דולר, וממשיך להתפתח בקצב של יותר מ-10% בשנה), טיפול בזיופים במזון אורגני, קידום תהליכי הבקרה והפיקוח, העמקת האידאלוגיה. קידום האידאולוגיה ממשיך בטיפולו של האירגון האורגני הבינלאומי IFOAM, שמרכזו בגרמניה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*