פשרה בייצוגית נגד זוגלובק: תשנה את מדיניות השימוש בהיגד “דל שומן” על מוצריה

הוסכם כי זוגלובק לא תעשה שימוש בהיגד זה לגבי מוצרים ששיעור השומן בהם עולה על 2%. כמו כן, אחוז השומן המסומן במוצרי הפסטרמה לא יעלה על האחוז הרשום על האריזה בתוספת סטייה חוקית מותרת של 20%

פסטרמות של זוגלובק. צילום מסך
פסטרמות של זוגלובק. צילום מסך

בית המשפט המחוזי בחיפה אישר הסדר פשרה בייצוגית שהגישה רוני לוטן נתיב בינואר 2017 נגד זוגלובק בע”מ. הטענה הייתה, כי הנתבעת הטעתה את ציבור צרכניה כאשר כתבה על המוצרים שהם דלי שומן, בעוד שלטענת התובעת אחוזי השומן בהם עלו על התקן המאפשר לכנות אותם דלי שומן. הנתבעת טענה שהמוצרים אינם חורגים מאחוזי השומן המצוינים על האריזות. התביעה התייחסה למוצרים פסטרמה עוף מעושנת 330 גרם ופסטרמה עוף ברביקיו 33 גרם.

עיקרי הפשרה: הנתבעת תשנה את מדיניות השימוש בהיגד “דל שומן” על מוצריה, כך שלא תעשה שימוש בהיגד זה לגבי מוצרים ששיעור השומן בהם עולה על 2%. כמו כן, אחוז השומן המסומן במוצרי הפסטרמה לא יעלה על האחוז הרשום על האריזה בתוספת סטייה חוקית מותרת של 20%.

הנחות יינתנו לצרכנים  בסכום של 600 אלף שקל, על דרך של הפחתה במחיר לצרכן של מגוון מוצרי פסטרמות ונקניקים. הנתבעת תתרום מוצריםבסכום של 300 אלף שקל לעמותות שונות, ביניהן עמותת לשובע, בתי קשיש, פתחון לב ועוד.

הנתבעת תתרום 100 אלף שקל לקרן לתובענות ייצוגיות במשרד המשפטים.

סך התרומות וההטבות – מיליון שקל.

שכר טרחה לבא כוח התובע נקבע  בסך 200 אלף שקל ולתובע נפסק גמול בסך 50 אלף שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*