עגיר אחזקות מבקשת למנות מפרק זמני וצו לפירוקה

בבקשה נאמר, כי עד לפני כשלוש שנים הצליחה החברה שמייצרת שמיכות קירור למזון ותרופות ומחזוריה גדלו משנה לשנה, אולם החל מ-2016 החלה ירידה דרסטית בהכנסותיה. זאת, נוכח החלטת שופרסל, הלקוחה המרכזית, שלא להשאיר בבית הלקוח את הג'לים שמספקת לה החברה, אלא לקחת בחזרה לחברה לצורך הקפאתם מחדש

יריעות המסייעות לשמירה על טריות המזון מתוצרת עגיר. צילום מסך
יריעות המסייעות לשמירה על טריות המזון מתוצרת עגיר. צילום מסך

חברת עגיר אחזקות מלוד הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה למנות לה מפרק זמני ולמתן צו לפירוקה. במבוא לבקשה נאמר, כי עניינה היא בסוף דרכו של מפעל חיים, אשר יצר מאפס בעלי החברה עפר עדן (נכה צה”ל שיעור 100%) מהנדס תעשיה וניהול בהשכלתו, כאשר הגה רעיון לשימוש באריזות ג’לפק (שמיכות קירור) המייצרות אווירה תומכת קירור או חימום, לצורך שמירת שרשרת הקירור של מוצרים רגישים בעת שינוע, בעיקר מזון ותרופות.

בבקשה נאמר עוד, כי פעילותה המסחרית של החברה החלה בסוף שנת 2012 וכי רשת שופרסל רכשה מהחברה את הג’לים בכמויות הולכות וגדלות לצורך קירור המשלוחים ללקוחותיה באתר שופרסל אונליין, ובהתאם לצרכיה ככל שענף רכישות המזון באתר האונליין הלך והתפתח.

כך, החל משנת 2013 ועד לסוף שנת 2016, היתה רשת שופרסל הלקוח המרכזי של החברה עם הזמנות בהיקף של יותר ממיליון שקל בחודש, שהיוו כ-90% ממחזורי החברה באותה העת. לדברי החברה, היחסים העסקיים עם שופרסל וההיקף הגדול של רכישותיה חייבו אותה ליצור לעצמה את התנאים שיאפשרו לה לעמוד בהיקף הייצור והמכירות לשופרסל. במקביל, היא פעלה להרחבת קהל לקוחותיה ובכלל זה הצליחה להתקשר עם חברות נוספות הנותנות שירותי הזמנת מצרכים אונליין, בין היתר, רשתות המזון רמי לוי, יינות ביתן, מחסני השוק, ויקטורי, אל על שכיום היא הלקחוה הגדולה של החברה, חברות קייטריניג, משחטות גדולות, סופר פארם, בתי המרקחת של קופות החולים מכבי והכללית ועוד.

בבקשה נאמר, כי עד לפני כשלוש שנים הצליחה החברה עד מאוד ומחזוריה גדלו משנה לשנה, ואולם החל משנת 2016 החלה ירידה דרסטית בהכנסותיה. זאת, נוכח החלטתה של שופרסל שלא להשאיר בבית הלקוח את הג’לים שמספקת לה החברה, אלא לקחת אותם חזרה ולהביא אותם חזרה לחברה לצורך הקפאתם מחדש תוך תשלום בגין שירותי הקפאה בלבד.

לדברי החברה, כפועל יוצא ממיחזור הקרחונים על ידי שופרסל, היקף הזמנותיה ירד מסך של יותר ממיליון שקל לחודש לסך של כ-200 אלף שקל לשנה, דבר שגרם לפגיעה קשה ביותר בה. בבקשה נאמר, כי מיחזור מוצר החברה על ידי שופרסל, יחד עם כניסתם של שני מתחרים חדשים לשוק, גרמו להתדרדרות עקבית וקשה בביצועי החברה מאז שנת 2016 והתחזית החברה לחודשים הקרובים היא עגומה ביותר ומצביעה על כך שהפסדיה ילכו ויעמיקו וביצועיה ילכו וידרדרו באופן חד, הרבה יותר מאשר בשנים אחרונות.

לדברי החברה, חובותיה נאמדים ביותר מ-5.5 מיליון שקל והסיבה העיקרית להפסדיה היא ירידה משמעותית רצופה של מספר שנים במחזור הכנסותיה. במצב דברים זה, בנסיבות שנוצרו, ובמצבה הנוכחי של החברה, כאשר היא אינה פורעת את חובותיה, ובהעדר כל משאבים כספיים, לא יכולה החברה בעצמה להמשיך ולהחזיק במפעלה, במכונות ובציוד, אפילו לא כדי לפעול למימוש מהיר של נכסיה באופן מסודר לשם תשלום לנושיה.

לדברי החברה, באמצעות עו”ד יפתח עניא, היא הגיעה לנקודת האל חזור שלה ואין ביכולתה להמשיך ולנהל עסקים ולפרוע את חובותיה. לכן לא נותרה לה הברירה אלא לעצור ואלתר את המשך צבירת חובותיה ולהגיש בקשה דחופה לצוות על פירוק ולמנות לה מפרק זמני שיתפוס את נכסיה ויפעל למימוש מהיר ויעיל של פעילותה ונכסיה לטובת הנושים, לרבות שבעת עובדיה.

בשלב זה הוציא בית המשפט צו איסור דיספוזיציה על נכסי החברה, ולעמדת כונס הנכסים הרשמי אין מקום בשלב זה למנות לחברה מפרק זמני מאחר שהחברה לא הצביעה על צורך מיידי במינוי שכזה.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*