ממריאים ממנה למנה / טלי ברנר

השף של מסעדת ניטן תאי, שחף שבתאי, שהוא גם מנהל הקולינריה של אל על, "מטיס" את מסדר אבירי הגריל לארוחת ערב ייחודית במסעדה, שמביאה את הטעמים הייחודיים של המטבח בדרום מזרח אסיה

מלבי אסייתי. צילומים: טלי ברנר
מלבי אסייתי. צילומים: טלי ברנר
כתבה וצילמה: טלי ברנר
כתבה וצילמה: טלי ברנר

הקברניט של מסעדת ניטן תאי (Nithan thai), שחף שבתאי, ממריא ו”מטיס” אותנו לארוחת ערב ייחודית. רק לפני שבועיים הוא מונה למנהל הקולינריה באל על, בשחקים. שבתאי למד, בחן ובדק את התחום, אסף והביא לידי ביטוי טעמים מעניינים וייחודיים מהמקורות האתניים של דרום מזרח אסיה. הוגשה לנו ארוחה אסייתית שמצליחה להמריא ממנה למנה ולהביא טעמים ומרקמים מגוונים, שמצטרפים לחוויה קולינרית חדשה. שבתאי לוקח אתכם ל”טיול באסיה” עם חמש טכניקות בישול שונות.

מסדר אבירי הגריל התארח במסעדת ניטן תאי, בבעלות נעמי הורוביץ וחווה ניווט מושלם, ללא תקלות, בהגעה ליעד של השף שחף שבתאי. ערב מרתק שכיף לשתף.

המנה של ג'אפאן אייר JL
המנה של ג’אפאן אייר JL

התחלנו עם מנה של ג’אפאן אייר JL  – רול לובסטר, אבוקדו, קרם יוזו, חצילים וכבד אווז. לידו הוגש סלט קולרבי עם קשיו. הסלט היה מרענן וטעים. המנה מורכבת ומפתיעה אבל את הרול השני כבר לא רציתי. כל מנה הוגשה בכלים בהם היא מוגשת בטיסה של ג’אפאו אייר JL.

עברנו לוויטנאם, שם סעדנו בטיסה מקומית קצרה, בווייאטנם אייר VN. רק בה מגישים מנה שהייתה הטובה מכולן, לפחות בערב הזה. מקורה מאוכל רחוב וייטנאמי שעבר עידון אך שמר על הטעמים המיוחדים לו. מנה זו מוגשת טרייה, גם במטוס. צ’אקה לה וונג, נתחי סי-בס, קרמל מלוח, כוסברה, בזיל, לימון גראס.

המנה המצוינת לא האפילה על טעמי הודו שהגיעו בהמשך. מאינדיה אייר AI זכינו במנה אופיינית של צ’יקן טיקה, כרובית, צילי ירוק, קרם פרש קוקוס ועלי מדרס. הוגש גם  לחם הצ’פאטי למי שממש רוצה לנגב.

ללא נחיתת בייניים עוברים לתאי אייר TG  – מנת פפאיה ירוקה, מקדמיה, מנגו, צ’ילי, כפיר ליים. אפשר היה להרגיש את המקדמיה, המנגו ופאפאיה כל אחד בנפרד – וכל המרכיבים ביחד יצרו סימפוניה הרמונית ערבה לחיך.

בסגנון סינגפור

סינגפור מצטיינת בכל כך הרבה תחומים והיא לא איכזבה גם במנה העיקרית שהוגשה בחצי אגוז קוקוס, שמולא בחתיכות כבש נימוח, קמירי, כורכום, סויה, חרדל וטחינה באן – מצוין וטעים. מומלץ לנגב עם לחמניה מחוממת. אני בחרתי להוסיף אורז. לא משנה איזו פחמימה נבחרה, הטעמים פיצו את כל החושים.

נותר רק לעצום את העייניים ולדמיין שאנחנו במחלקה הראשונה של סינגפור אייר SQ בדרכנו לפגישת עסקים חשובה, שלאחר החוויה המעצימה הזאת – יכולה רק להצליח.

למנה אחרונה הוגש מלבי אסייתי אדום ומתוק.

חוויה של צבעים, טעמים, טקסטורות וטכניקות. ארוחה אסייתית במיטבה.

התפריט המוטס של ניטן תאי
התפריט המוטס של ניטן תאי

 


Nithan thai

הארבעה 21 תל אביב

077-9977066

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*