מזון-על חדש: אבקת צבר אדום

חוות צברי אורלי, המתמחה בגידול צברים, משיקה אבקת צבר אדום מיובשת בהקפאה מפרי אורגני

אבקת צבר אורלי אדום. צילום: שירה רז
אבקת צבר אורלי אדום. צילום: שירה רז

כבר כמה שנים שאנו שומעים עדויות מסביב לעולם המשבחות את היתרונות התזונתיים של הצבר הישראלי שגדל ברמת הנגב. חוות צברי אורלי, המתמחה בגידול זן צברי אורלי, משיקה אבקת צבר אדום מיובשת בהקפאה מפרי אורגני, המאפשרת ליהנות מכל היתרונות התזונתיים בשלוק אחד.

לאחר שמחקרים הרפואיים קבעו כי הצבר תורם רבות לבריאות האדם, ואף הגדירו אותו כדבר הבא בכל הנוגע לתזונה בריאה – אפשר ליהנות מהעושר הבריאותי גם במשקה. מאחורי פיתוח המוצר, שנחשב ל”סופר פוד”, עומדת חוות צברי אורלי (השוכנת ליד דימונה), המתמחה בגידול צבר אדום. המוצר הייחודי, שפותח ומוגן על ידי פטנט, מאפשר ליהנות מכל היתרונות הבריאותיים של הצבר במשקה מרוכז אחד כאבקה – בלי לסחוב קילוגרמים של פרי הצבר הביתה ובלי לעבוד קשה על הקילוף והחיתוך.

האבקה מגיע באריזה סטרילית, מאפשרת ליהנות משימוש יומי על ידי הוספת מים בלבד והיא בעלת חיי מדף ארוכים במיוחד. האבקה הארוזה בשקית ואקום עשויה מכ-300 גרם צברים טריים שגודלו במדבר ונקטפו בשיא בשלותם – בתהליך שאינו משלב שימוש בכימיקלים או חומרי הדברה מזיקים ושומר על היתרונות התזונתיים של פרי הצבר.

צבר אדום
צבר אדום

בין היתרונות הבריאותיים המיוחסים לצבר האדום Opuntia ficus-indica: טיפול בסוכרת, עודף כולסטרול בדם, כיבי כיבה ואף חמרמורת, לצד תכונות אנטיביוטיות ואנטי-ויראליות. בנוסף הצבר ידוע בתרבות העממית כבעל פעילות אנלגטית (נוגדת כאב) – חולי דלקת פרקים וחולי מחלת המעיים קרוהן מדווחים על הקלה בכאבים בעקבות שתיית מיץ הצבר. הירק משפר את פעילות מערכת השתן ואף מקל על הגוף במצב של עצירות, מסייע במניעת עלייה במשקל, מגביר את האנרגיה בגוף, מאזן את החומציות ברירית הקיבה, מפחית צרבות, יעיל נגד כיבים וטחורים, משפר את פעילות הכבד ומחזק את המערכת החיסונית. בנוסף הצבר נחשב למקור אמין לאספקת סידן, זרחן, ברזל, אבץ, אשלגן, מינרלים, ויטמינים וכמות גדולה מאוד של אנטי אוקסידנטים, מגדיל את רמת האינסולין אצל ספורטאים ומסייע להתמודד עם מחלות סרטן שונות.

חוות צברי אורלי, סמוך לדימונה, היא חוות גידול הצבר הגדולה בישראל ובמזרח התיכון. בחווה נטועים יותר מ-1,100 דונם של זני פטנט, מפיתוח ישראלי, ב-6 צבעים מרהיבים. לחווה יש יחידת מחקר ופיתוח המיועדת לתחומי תעשיית המזון ומייסדיה חשים שהם מגשימים את חזון בן גוריון להפרחת השממה. החווה  משתמשת במיליוני קוב של מים מושבים (ממוחזרים ומטוהרים) להשקיית המטע, ומפתחת זנים ייחודיים לפרי.

אבקת צבר אורלי אדום על המדף. צילום: שירה רז
סופר פוד? אבקת צבר אורלי אדום. צילום: שירה רז

את אבקת הצבר ניתן לרכוש באתר האינטרנט של החווה והחל מהאביב הקרוב גם ברשתות השיווק, בתי קפה ועוד.

מחיר למארז – 15 שקל.

1 Comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*