כשמרוקאי פגש ברומנייה

בפלורנטין פתחו את המסעדה אולי הכי מקורית בתל אביב, עם תפריט מפתיע, מרוקאי-רומני. על האוכל ב-Papo Mama אחראי השף אלון ראובן פור

מסעדת פאפו מאמא, צילום: יח"צ
מסעדת פאפו מאמא, צילום: יח"צ

מסעדה עם תפריט רומני ומרוקאי, עלול להשמע  כתחילתה של בדיחה… אך בשכונת פלורנטין אכן קמה מסעדה המגישה את המטעמים של שניים מהמטבחים התוססים ביותר בישראל. סיפור המעשה התחיל בהיכרות בין צעיר תל אביבי ממוצא מרוקאי, שהכיר בטיול סקי רופאה (אף אוזן גרון למי שרוצה לדעת) ממוצא רומני ולצד האהבה התפתחה גם אהבה לאוכל שהולידה, בין היתר, את Papo Mama, המקום עם התפריט הכי מפתיע בשכונה.

המסעדה ממוקמת בליבה של רביעיית פלורנטין (שדרת התרבות והקניות) המתחדשת ומדובר בבית של אוכל משובח, מוסיקה מצוינת, אנשים טובים ואווירה חופשית.

על האוכל  אחראי השף אלון ראובן פור, שיש לו חשיבה קצת אחרת על אוכל, המביאה לשולחן שילוב בין תחכום ופשטות, במטרה לעורר אצל כל סועד את הטעם הביתי. הבעלים מסבירים, שכל פינה במקום מעוצבת, כך שבכל מקום ישיבה יקבל הסועד את ההרגשה שקיבל את השולחן הכי הטוב.

המסעדה מגישה מזטים מגוונים: באבא גנוש, מטבוחה, טחינה, “חומוס” משעועית לבנה, חציל בולגרי, סלסה עגבניות, סחוג, איקרה, מטיאס ולחם הבית, סיגר מרוקאי משודרג לצד עלי גפן ממולאים הכי משפחתיים שיש – ממולאים באורז ושמיר ותבשיל עגבניות חמות, ויש גם פלאפל דגים ודג מרוקאי ישר מהסיר של אימא – תבשיל בסגנון מרוקאי, גזר, פלפל אדום, שום, פלפל חריף, עגבניות וכוסברה, מוגש לניגוב עם לחם הבית. בעיקריות תמצאו קבאב טלה, ניצל עוף וגם חורשט סבזי, ישר מהמטבח הפרסי – תבשיל על בסיס עשבי תיבול, שעועית אדומה, בשר בקר ולימון פרסי.

החל מהקפה של הבוקר, הבירה של אמצע היום לצד קציצות דגים או ברקפסט שקשוקה לוהט, המסעדה מציעה תפריט לבארנץ’ או לאנץ׳ עם חברים, פגישת עבודה מחוץ למשרד או דייט של צהריים.

את השבת מקבלים במקום עם מנות ביתיות, כמו “הדג המרוקאי של יפה”, ועם חגיגה מקומית. ברחבת Papo Mama יש אווירה של מסיבת רחוב. לצד אוכל ואנשים צבעוניים, מעירים קולות הצחוק, המוסיקה ושיחות היום את המתחם. המקום מציע ישיבה על הבר בפנים, על שולחן העגלה המפורסם בחוץ ובפינות ישיבה במסעדה. המסעדה נפתחה בראשית יוני השנה.

פלאפל דגים וסיגר מרוקאי משודרג, צילומים: יח"צ
פלאפל דגים וסיגר מרוקאי משודרג, צילומים: יח”צ

Papo Mama  

רביעיית פלורנטין, רח’ מעון 3, תל אביב

טלפון: 03-5602222 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*