יקב ויתקין – ישראלי, שורשי, בלי מניירות

את יום העצמאות שלי אעשה שם, ביקב ויתקין, בין טעימות היין, המוזיקה הישראלית, בין האנשים הטובים והיפים שנמנים עם לקוחות היקב, בריחה של כמה שעות מכל הטרוף. אלון גונן על סדרת המסע הישראלי והיינות הסוליסטיים

יקב ויתקין
מאת אלון גונן
מאת אלון גונן

יקב ויתקין נמצא בעמק חפר מצדו המערבי בואכה נחל אלכסנדר. יקב משפחתי, שורשי, ישראלי, בלי מניירות. אם הייתה אפשרות לזמן יקב להזמין משואה ביום העצמאות, ויתקין ללא ספק מספר את סיפורה היפה של ארץ ישראל היפה. משפחה, חקלאות, עבודת כפיים, עבודה קשה, התמדה והמון נתינה. אני את יום העצמאות שלי אעשה שם ביקב ויתקין, בין טעימות היין, המוזיקה הישראלית, בין האנשים הטובים והיפים שנמנים עם לקוחות היקב, בריחה של כמה שעות מכל הטרוף שבא עלינו מהרודים בנו מירושלים.

סדרת המסע הישראלי של יקב ויתקין מאופיינת ביינות צעירים, בעלי גוף בינוני, פירותיים מאוד, קלים ומאוד נעימים לשתייה יום יומית. בסדרה תמצאו את המסע הלבן, המסע הוורוד והמסע האדום. אני קורא להם יינות הפיקניק של היקב. [hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

 מסע לבן: בלנד מענבי גרנאש, ויוניה, קולומבר ומעט גוורצטרימנר. באף תגלו יין מאוד פרחוני, אביבי, המון עשבי תיבול טריים שמתפרצים ומכינים את הפה לטעמי התפוח הירוק החמצמץ, החד, העפיץ נעים הזה. בקצוות עולים טעמים של קליפות ההדרים. יין מקסים.  70 שקל.

מסע ורוד: בלנד מענבי גרנאש נואר וענבי קריניאן. יין חד, רענן מאוד, בעל נוכחות מרשימה ליין רוזה, המון סממנים של עוצמת פרי אדום לצד רוגע ומינון נכון של טעמים. יין שמתאים לאוכל מתובל ואפילו כבד. 70 שקל.

 מסע אדום: בלנד מענבי קריניאן, סירה ומעט קברנה. צבע סגול בוהק, יין מתובל מאוד, שופע תבלינים. עוצמת פרי מרשימה. יופי של יין. 70 שקל.

 יינות סוליסטיים:

ויתקין פטיט סירהצבע היין שחור אטום ומבריק, באף ריחות מתוקים של ריבות עדינות, ג’ינג’ר מסוכר, אננס מסוכר, הפה מתמלא בעושר של טעמי פירות אדומים מרוסקים, תותי שדה בשל, אוכמניות כחולות, מעט. רוזמרין וטבק בקצוות, סלמי מעושן באפטר טייסט. יין משובח, מאוד מרגיע. 120 שקל.

 ויתקין קריניאן – הזן שהכי מזוהה עם יקב ויתקין. יין בצבע אדום עז, ריחות של פטל עץ בשל מאוד, שיזף מיובש, נענע כתושה ומעט שוש. בפה טעמים מאוד מורכבים, אדמתיים, יין עמוס תוכן שלאט לאט מתפרק ומשחרר עוד ועוד טעמים משובחים. סמיכות של נוזל מרשימה. 100 שקל.

 ויתקין פינו נואר – פינו ישראלי שלא מתיימר להיות צרפתי, יין קר, נקי, פרשי, רענן מאוד, משאיר בפה יובש מקסים שמעניק אפשרות לחוש טעמי טריות של ענבים משובחים. אפשר ללעוס ענבים ביין הזה. שאפו. 85 שקל.

את היינות יהיה אפשר לטעום בחגיגה ישראלית לרגל יום העצמאות ב-27 באפריל, ביום חמישי. [hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

יקב ויתקין

טל’ 09-8663505

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*