יקבי כרמל קיבלו את הזיכיון לשיווק קוניאק Dupuy בישראל ומרחיבים את חטיבת האלכוהול

DUPUY ידוע כמותג קוניאק כשר המגיע הישר מהמקור - מזקקת הקוניאק Dupuy של משפחת Bache-Gabrielsen שבחבל קוניאק, בצרפת. הקוניאק עם היסטוריה של יותר מ-166 שנות ייצור

באירוע ההשקה של קוניאק Dupoy. צילום: רפי דלויה
באירוע ההשקה של קוניאק Dupoy. צילום: רפי דלויה

הזיכיון לשווק בישראל את קוניאק Dupuy, קוניאק עם היסטוריה של יותר מ-166 שנות ייצור, עובר לידי יקבי כרמל. הקוניאק, המותאם לקהל הישראלי בשל היותו כשר, ירחיב את הפעילות השיווקית בישראל וישיק את הקוניאק ב-3 דרגות יישון. Dupuy ידוע כמותג קוניאק כשר המגיע הישר מהמקור – מזקקת הקוניאק Dupuy של משפחת Bache-Gabrielsen שבחבל קוניאק, בצרפת.

קוניאק Dupuy מיוצר בתהליכים מוקפדים, המבוססים על שיטות מסורתיות, ששמות דגש על איכות המוצר. ה-Dupuy ידוע כקוניאק ייחודי ועשיר, העשוי מתזקיק של 100% ענבים לבנים מסוג יוני בלאן (Ugni Blanc), פול בלאנש (Folle Blanche) ופרנץ’ קולומברד (French Colombard). ענבים אלו מגיעים מהאזורים המשובחים ביותר בחבל הקוניאק: גרנד שמפיין ופטיט שמפיין, ובמקרים בודדים גם מאזורים נוספים כגון: פיין שמפיין, פיין בואה ובון בואה.

משמאל: נדב ארנס ארד מנכ"ל יקבי כרמל, ובנג'מין בייקר מנהל הייצוא של מזקקת בך-גבריאלסן בהשקה. צילום: רפי דלויה
משמאל: נדב ארנס ארד, מנכ”ל יקבי כרמל, ובנג’מין בייקר מנהל הייצוא של מזקקת בך-גבריאלסן בהשקה. צילום: רפי דלויה

הקוניאק עובר שני זיקוקים מסורתיים כיאה למשקה בעל היסטוריה ארוכה, ולאחר מכן עובר ליישון במרתפיי החברה למשך שנים ארוכות, בחביות של עץ אלון המגיעות מאזור לימוזין שבצרפת. תנאי האקלים הייחודיים והקרקעות מעניקים לקוניאק את המורכבות והייחודיות שלו.

נדב ארנס ארד מנכ”ל יקבי כרמל: “מותג הקוניאק Dupuy משתלב בצורה טובה ביותר עם קו המותגים האלכוהוליים של יקבי כרמל ומאפשר לנו כיום להציע ללקוחותינו מגוון של משקאות בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אנו נשווק את קוניאק דופוי במתכונתו הכשרה עם סדרה שלמה של קוניאק כשר, שמציעה אלטרנטיבה נפלאה עבור ציבור שומרי הכשרות”.

על סוגי הקוניאק:

קוניאק VS Dupuy

אזורי גידול הענבים: עיקר הענבים מפטיט שמפיין, והשאר מפיין שמפיין ופיין בואה.

זן הענבים: יוני בלאן (Ugni Blanc).

יישון: הקוניאק עובר תהליך יישון של מינימום שלוש שנים בחביות עץ אלון, עבור התזקיק הצעיר ביותר. המבוגר ביותר מגיע ל-8 שנות יישון.

צבע: אמבר מוזהב. טעמים וניחוחות: פירותיים עם רמיזות לווניל ועץ. המלצת הגשה: מתאים לשילוב לצד מנות קלילות לצד שתיה בקוקטיילים מתוחכמים או אפילו בצ’יסרים לצד בירה.

מחיר – 150 שקל.

קוניאק VSOP Dupuy

אזורי גידול הענבים: גרנד שמפיין ופרימייר קרו.

זן הענבים: יוני בלאן (Ugni Blanc).

יישון: הקוניאק מורכב מתזקיקים בטווח של 5 עד 15 שנים.

צבע: זהוב ענברי. טעמים וניחוחות: עוצמות של טעמים פרחוניים ווניל, ניחוחות עץ ודבש עם סיומת בינונית. המלצת הגשה: לשתייה נקייה בסניפטר או כמרכיב לקוקטיילי פרמיום

מחיר – 200 שקל.

קוניאק XO Dupuy

אזור גידול הענבים: פיין בואה.

זן הענבים: יוני בלאן (Ugni Blanc)

יישון: הקוניאק עובר תהליך יישון של 30 עד 50 שנה בחביות שנבחרו בקפידה רבה, המגיעות מאזור לימוזין. הבלנד אף מכיל בתוכו קוניאק משנת 1902.

צבע: אמבר עמוק. טעמים וניחוחות: גוף מלא ושמנוני, פירותי. ניחוחות עץ, ווניל ופירות יבשים, אגוזים ושקדים. המלצת הגשה: שתייה נקייה בסניפטר, בטמפ’ 20-25 מעלות. נפלא בשילוב עם עישון סיגרים.

מחיר – 600 שקל.

במהלך 2019 ישיק יקב כרמל שני קוניאקים נוספים מבית DUPUY:

קוניאק Dupuy Luxus – מיוצר מ-100% יוני בלאן מגרנד שמפיין ופטיט שמפיין, מיושן 8 עד 15 שנים ובצבע ענברי. מחיר – 550 שקל.

קוניאק Dupuy Auguste – מהדורה מוגבלת וממוספרת מחביות העתיקות של המזקקה (1917 עד 1940) מיוצר מיוני בלאן ופול בלאנש מגרנד שמפיין, מיושן 50 עד 70 שנים. צבע ענברי כהה. מחיר – 9,900 שקל.

באירוע ההשקה של קוניאק Dupoy. צילום: רפי דלויה
באירוע ההשקה של קוניאק Dupoy. צילום: רפי דלויה
יקבי כרמל משיקים את קוניאק דופוי. צילום: רפי דלויה
יקבי כרמל משיקים את קוניאק דופוי. צילום: רפי דלויה

על מזקקת BACHE- GABRIELSE

מזקקת Bache-Gabrielsen נוסדה בשנת 1853 על ידי אוגוסט דופוי (ומכאן שם המוצר) ומאז ועד היום היא מזקקת קוניאק איכותי בזיקוק דודי כפול ובמתכון סודי העובר מדור לדור. בשנת 1905 החליפה המזקקה בעלות כשעברה לידיהן של שני אנשי עסקים נורווגיים, ולבסוף רק אחד מהם, תומאס באך גבריאלסן, נשאר בעלים יחיד של המזקקה. גבריאלסן הקפיד לשמר את תהליך ייצורו וייחודיותו של קוניאק דופוי , וכך גם דורות ההמשך של המשפחה. מזקקת גבריאלסן מייצרים כ-1.2 מיליון בקבוקים ממותגים שונים, המשווקים ביותר מ-26 מדינות ברחבי העולם (DUPUY בכ-19 מהן). בין השווקים המובילים: נרווגיה, סין וארה”ב.

מזקקת באך גבריאלסן נחשבת שונה ממרבית המזקקות שבחלב קוניאק הצרפתי משום שהיא מהבודדות באזור שעדיין שומרות על בעלות משפחתית ואינה שייכת לקונצרני האלכוהול הגדולים. איכות המוצר נשמרת באדיקות ומתמקדת בתהליכי ייצור המבוססים על שיטות מסורתיות, ששמות דגש על איכות המוצר ורק לאחר מכן על חיסכון ומסחריות.

על שוק הברנדי בישראל

על פי נתוני IWSR 2018 שוק הברנדי/קוניאק בישראל מוערך בכ-1.1 מיליון בקבוקים בשנה ובצמיחה שנתית של כ-5% ונחשב לקטגוריה הרביעית בגודלה בתוך סגמנט הספיריטים. קוניאק מהווה כשליש מהמכר. VS הינו ליבת המכר בסגמנט הקוניאק (כ-66%).

על חטיבת האלכוהול של יקבי כרמל

יקבי כרמל מייבאים ארצה את מותג הוודקה הצומח בארה”ב Titos, את מותג הוודקה ניו אמסטרדם ואת סיידר הבוטיק טיסטלי קרוס.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*