ייצוגית נוספת בנושא שקילת מוצרי מזון כולל אריזה נגד רמי לוי ויינות ביתן

ייצוגית בנושא זה הוגשה החודש גם נגד רשתות השיווק שופרסל, יינות ביתן, ויקטורי וחצי חינם בטענה שהן מחייבות על משקל אריזות הפלסטיק של פירות וירקות. ייצוגית נוספת הוגשה נגד רמי לוי בטענה להטעייה צרכנית על ידי מכירת מוצר "דבש עצי אורן" מיובא הנחזה לדבש

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד רמי לוי שיווק השקמה ויינות ביתן, רשתות קמעונאיות בתחום המזון. לטענת המבקש, בן נדל, הוא נוהג לרכוש מוצרי מזון ובכלל זה פירות וירקות בסניפי רמי לוי ויינות ביתן זה שנים. לדבריו, הוא הבחין כי הקופאיות בסניפי שתי הרשתות האמורות שוקלות את המוצרים ומחייבות אותו גם בגין משקל המגשים והאריזות ובמחיר המלא של המוצר עצמו. המבקש מציין, כי שאל את הקופאיות מדוע מחייבים אותו לשלם מחיר מלא בעד האריזות ומדוע הן אינן מפחיתות את משקל האריזה? והן ענו לו כי “ככה זה”.

ייצוגית נוספת בנושא זה הוגשה החודש נגד רשתות השיווק שופרסל, יינות ביתן, ויקטורי וחצי חינם בטענה שהן מחייבות על משקל אריזות הפלסטיק של פירות וירקות.

המבקש, המיוצג על ידי עו”ד ניזאר טנוס, מדגיש כי כמעט בכל המוצרים המדובר באריזות דומות שמשקלן זהה, ולכן ניתן בקלות להגדיר במחשב הקופה, כי בעת הקשת ברקוד המוצר יופחת משקל האריזה, שהינו 12 גרם. בבקשה נטען, כי רמי לוי ויינות ביתן התעשרו על חשבון הצרכנים כאשר גבו מהם מחיר מלא של מוצר בעל ערך עבור אריזה חד פעמית וחסרת ערך, וכי בתנהלותן הן מפרות שורה של חוקים כדלקמן: הטעיה, הפרת החובה לקיום חוזה בתום לב, רשלנות ועשיית עושר ולא במשפט.

בית המשפט מתבקש לחייב את רמי לוי ויינות ביתן לפצות את הצרכנים בגין נזקיהם הממוניים המתבטאים בסכומים שגבו מהם בעד האריזות, וכן בגין נזקיהם הבלתי ממוניים, המתבטאים ברגשות כעס ותסכול. היקף התביעה המצרפי מוערך בסכום של יותר מ-2.5 מיליון שקל.

בקשה נוספת לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד רמי לוי לבית המשפט המחוזי בירושלים בהיקף מצרפי מוערך של כ-6 מיליון שקל. זאת, בטענה להטעייה צרכנית על ידי מכירת מוצר מיובא הנחזה לדבש אך איננו דבש כלל וכלל. לטענת המבקש, אבי אבוקסיס, רשת רמי לוי משווקת מוצר לו היא קוראת ברשלנותה “דבש טהור מפרחי בר ועצי אורן“, כאשר המוצר כלל אינו עומד בדרישות התקן הישראלי המחודש להגדרת דבש ומוצריו. זאת, מאחר שדבורים כלל אינן מפיקות דבש מפריחת עצי אורן.

לטענת המבקש, באמצעות עו”ד איתי ליבנה, התברר לו כי אין בנמצא כלל מוצר המוכר בארץ שנקרא “דבש עצי אורן” וזאת מהסיבה הפשוטה כי מפריחת האורן כלל לא ניתן להפיק דבש ואין כלל אפשרות כי יש בנמצא מוצר כזה.

מיינות ביתן נמסר: “טרם התקבלה אצלנו התביעה”.

מרמי לוי לא התקבלה תגובה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*