ייצוגית נגד תבליני שמש: סימנה באורח לקוי את ערכי הכולסטרול בעמבה מתוצרתה

בבקשה נטען, כי אופן סימון אריזת המוצר על ידי החברה נעשה בניגוד לתקנות סימון תזונתי ושומה עליה לסמן את הערך של הכולסטרול בטבלת הערכים התזונתיים על פי התקנות, כך שיירשם במילים: פחות מ-2.5 מיליגרם או 2.5 מיליגרם

עמבה. צילום: נמרוד שובל
עמבה. צילום: נמרוד שובל

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 350 אלף שקל הוגשה כנגד חברת תבליני שמש מאזור התעשייה הצפוני קרני שומרון, המייצרת ומשווקת מוצרי מזון שונים ובכללם המוצר “שמש” – עמבה הודית במשקל של 500 גרם. לדברי המבקש, עזמי אנדריא, הוא צרכן של המוצר זה מספר חודשים, שחל עליו תקנון סימון תזונתי, וכי הוא רכש את המוצר תוך הסתמכות על טבלת הערכים התזונתיים כפי שזו סומנה על ידי חברת תבליני שמש על גבי המוצר.

לימים, מציין המבקש, הוא הבחין בסימון שונה במוצרים אחרים בקשר לערכי הכולסטרול – פחות מ-2.5 מיליגרם ולא בערך 0 כפי שתבליני שמש סימנה בטבלת הערכים התזונתיים, והבין כי החברה סימנה את המוצר בשונה ממוצרים אחרים. לדברי המבקש, הוא לא הבין את משמעות הסימן האמור ועל כן פנה לייעוץ משפטי והובהר לו כי סימון זה אינו עומד בהוראות תקנות סימון תזונתי, וכי הולך שולל על ידי החברה.

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בעפולה נטען, כי אופן סימון אריזת המוצר על ידי חברת תבליני שמש נעשה בניגוד לתקנות סימון תזונתי ושומה עליה לסמן את הערך של הכולסטרול בטבלת הערכים התזונתיים על פי התקנות לסימון תזונתי, כך שיירשם במילים: פחות מ-2.5 מיליגרם או 2.5 מיליגרם. זאת, מאחר שערך הכולסטרול אינו עולה על 2.5 מיליגרם ב-100 גרם כטענתה. אולם הדבר לא נעשה על ידה.

עמבה שמש. צילום מסך
עמבה שמש. צילום מסך

בבקשה נאמר, כי במוצר של חברת תבליני שמש מסומן הכולסטרול בערך של אפס, דבר המנוגד לתקנות האמורות וסימון לקוי זה של המוצר מהווה הפרת חובה חקוקה ואף עולה בגדר הטעייה של ממש, היות שנמנעת מהצרכן תכלית תקנות סימון תזונתי שהינה יידוע הצרכנים על הערכים התזונתיים בדרך הקבועה בדין.

תגובת תבליני שמש לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*