ייצוגית נגד שופרסל בטענה להפרת חובה לספק מים מצוננים לאנשים עם מוגבלות בסניפיה

בבקשה נטען כי שופרסל אינה מודעת לקשיים עמם מתמודדים אנשים עם מוגבלות, ומשיקולים שאינם מן העניין החליטה שלא לבצע את חובתה החוקית לספק את השירות הבסיסי והמוסרי הזה

סניף של שופרסל דיל

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד שופרסל בטענה להפרת חובתה לספק מים מצוננים לאנשים עם מוגבלות המבקרים בסניפיה. לטענת המבקש באסם אבו אלהיגא, אדם עם מוגבלות, מתקני המים הקרים הפרוסים בסניפי שופרסל השונים אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות.

לטענתו, כאשר נמנעה ממנו האפשרות לשתות מים צוננים בביקוריו בסניפי שופרסל רק בשל מוגבלתו, הוא חש תחושה עמוקה של זלזול ואי אמפתיה ללקותו מצדה של שופרסל, וחש כי הוא מופלה לרעה אל מול אנשים ללא מוגבלות, וזאת אך ורק בשל הלקות ממנה הוא סובל.

בבקשה נטען, כי שופרסל אינה מודעת לקשיים עמם מתמודדים אנשים עם מוגבלות, ומשיקולים שאינם מן העניין החליטה שלא לבצע את חובתה החוקית לספק את השירות הבסיסי והמוסרי הזה. בתשובתה של שופרסל לפניית בא כוחו של התובע אליה, על מנת להביא את הנושא לפתרונו ולהימנע מהגשת בקשה זו, התנערה שופרסל מחובתה החוקית, וציינה כי לשיטתה אין צורך בביצוע התאמות נגישות, כך שאנשים עם מוגבלות יוכלו לשתות מים צוננים ממתקני השתייה (“קולרים”).

בנוסף לסעד הכספי, שעניינו פיצויים של חברי הקבוצה המיוצגת בגין הפגיעה החמורה באוטונומיה של הרצון החופשי ואפלייתם לרעה של כלל האנשים עם מוגבלות, מתבקש בית המשפט להורות לשופרסל לבצע לאלתר התאמות נגישות במתקני המים, כך שאלה יספקו מענה מלא לכלל האוכלוסייה.

משופרסל לא התקבלה תגובה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*