ייצוגית נגד צנעני מוצרי בצק: תכולת השמן במוצר “ג’חנון מופחת שומן” אינה עומדת בתקינה

לדברי המבקשת, למרות הסימון, אין המדובר במוצר מופחת שומן ולא ב"ג'חנון מופחת שומן" שכן כמות השומן שבמוצר גבוהה מן הכמות המותרת על מנת שהמוצר יסומן ויכונה "מופחת שומן"

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מוערך של כ-2.7 מיליון שקל הוגשה בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת צנעני מוצרי בצק, המשווקת של המוצר “ג’חנון מופחת שומן”. [hide for=”!logged”]

לטענת התובעת נאווה נאוגאוקר, החברה ייצרה ושיווקה את המוצר באופן מטעה בניגוד להוראות הדין, עת סימנה אותו במילים “מופחת שומן” וכי לכאורה תכולת השמן שבמוצר נמוכה מספיק כדי שיוכל להיות מיוחס לקטגוריית המוצרים “מופחתי שומן”.

לדברי המבקשת, למרות הסימון, אין המדובר במוצר מופחת שומן ולבטח לא ב”ג’חנון מופחת שומן” שכן כמות השומן שבמוצר גבוהה מן הכמות המותרת שתהיה על מנת שהמוצר יסומן ויכונה כ”מופחת שומן”.

בבקשה נטען, כי המוצר אינו עומד בהגדרות ובתנאי הסף בתקינה, וכי הכינוי “מופחת שומן” מתנוסס כחלק משם המוצר באותיות גדולות, ועל כן ברור כי מדובר במטרה להציג את המוצר ככזה בעל יתרון בריאותי, בהשוואה למוצר הרגיל של החברה המכונה “ג’חנון צנעני”, תוך ייחוס תכונות כוזבות לצריכתו, בניגוד לדין.

לדברי המבקשת, באמצעות עורכות הדין טלי לופו ושרון ענברפדלון, ברור כי צרכן המתכוון לרכוש מוצר מופחת שומן עושה כן תוך הסתמכות על הכותרת, וזאת במיוחד כאשר עסקינן במוצר שבבסיסו הוא עתיר בשומן.

על כן, שעה שצרכן לא “זכה” לקבל ולצרוך מוצר שבוצעה בו ההפחתה הנדרשת, מתקבל תוצר ישיר של כישלון תמורה ולבטח הטעייה לגבי המהות היסודית של המוצר.

את תגובת צנעני מוצרי בצק לא ניתן היה להשיג.

[/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*