ייצוגית נגד ויקטורי: התעלמה מהוראת הדין לסמן ממוצע מחירים בחו”ל לצד המוצרים הכלולים בצו לסימון טובין

לטענת המבקש, אי הצמדת השלט המיידע את הצרכן בדבר ממוצע המחירים בחו"ל ליד המוצרים נשוא הצו לסימון טובין מחירים בחו"ל, לא אפשרה לצרכן את היכולת לדעת שמוצרים אלה הם בגדר יעד של משרד הכלכלה והרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, על מנת לגרום להורדת מחירים ולתחרות בשוק

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 2.5 מיליון שקל הוגשה כנגד רשת המזון ויקטורי בטענה להתעלמותה מהוראה מפורשת של הדין בדבר סימון ממוצע המחירים בחו”ל של המוצרים שבתוספת לצו הגנת הצרכן מחירים בחו”ל. זאת, על ידי הצבת שלט הכולל את שם המוצר, מספר הברקוד שלו וממוצע מחירו במדינות נבחרות. בכך, נטען בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה, פגעה ויקטורי באוטונומיה של הצרכן וביכולתו קבל החלטה אם לרכוש את המוצר אם לאו, ובכך שהסתירה ממנו פרטים מהותיים על אודות ממוצע מחירם בחו”ל.

לטענת המבקש, אי הצמדת השלט המיידע את הצרכן בדבר ממוצע המחירים בחו”ל ליד המוצרים נשוא הצו לסימון טובין מחירים בחו”ל, לא אפשרה לצרכן את היכולת לדעת שמוצרים אלה הם בגדר יעד של משרד הכלכלה והרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, על מנת לגרום להורדת מחירים ולתחרות בשוק. עקב כך נפגעה יכולתו של הצרכן לפעול בתבונה, לכלכל את צעדיו ולהשוות מחירים עם הממוצע שלהם בחו”ל ועם קמעונאים אחרים עקב יעד התחרות שנקבע על ידי הרשות המאסדרת.

לדברי המבקש, מוראד מוראד, סטודנט במכללת רופין ותושב אום אל פחם, קיים אצלו חשש לפיו ויקטורי הסתירה במכוון ולפחות ברשלנות את ממוצע מחירי הטובין, כדי למנוע מהצרכנים להשוות את מחיריהם בסניפיה לעומת מחיריהם בחו”ל. לטענתו, לא ייתכן שפרטים מהותיים – ממוצע המחיר בחו”ל של המוצרים שנועדו לעודד תחרות ולהוריד מחירים לצרכן הרוכש את המוצרים – יועלמו מעיני הצרכן.

לדברי המבקש, רשת ויקטורי התעלמה מחקיקה צרכנית של מדינת ישראל, שבאה הגן על ציבור הצרכנים ולספק להם מידע זמין על המוצרים שנקבעו על ידי הרשות המאסדרת, על מנת לעודד תחרות במשק ולהוריד מחירים.

בבקשה נאמר, כי מבדיקה של המבקש הסתבר לו כי ויקטורי מקיימת אחר הוראות הצו באתר הקניות המקוון שלה בכל הנוגע לפרסום ממוצע מחירי המוצרים בחו”ל, אך מתעלמת מכך בסניפיה השונים.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*