ייצוגית נגד החברה המרכזית למשקאות ורמי לוי בטענה להטעיית צרכנים לגבי כמות המלח בגבינות תבור וטבורוג

לטענת המבקשים, תיאור גבינות אלה "ללא מלח" איננו נכון ואיננו חוקי, כי הגבינות הללו מכילות פי עשרה מכמות הנתרן המקסימלית המותרת כדי שהמוצר יתואר כ-ללא מלח

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 2.2 מיליון שקל הוגשה לבית משפט השלום בחיפה כנגד החברה המרכזית לייצור משקאות קלים ורשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה. זאת, בטענה להטעיה חמורה של הצרכנים שרכשו וממשיכים לרכוש גבינות מסוג “תבור” ו”טבורוג” המוצגים על ידי המשיבות באתרי המרשתת בניהולן כמוצרים “ללא מלח”.

לטענת המבקשים, אור מלכה וחן סבג, תיאור גבינות אלה “ללא מלח” איננו נכון ואיננו חוקי, כאשר הגבינות הללו מכילות פי עשרה מכמות הנתרן המקסימלית המותרת כדי שהמוצר יתואר כ”ללא מלח”. לפיכך המדובר בתיאור מטעה העומד בניגוד לחוק ולתקן המחייב, שמטרתו להציג מוצרים אלה כבעלי יתרונות בריאותיים בהשוואה למוצרים מקבילים, ולהגדיל את מכירותיהן של המשיבות.

כפועל יוצא מכך נטען בבקשה מוטעים הצרכנים לרכוש ולצרוך את המוצרים במקום מוצרים שאינם מתיימרים להיות ללא מלח ובריאותיים יותר. בנוסף לנזקים הכספיים נגרמת לצרכנים פגיעה באוטונומיה וביכולתם לקבל החלטות צרכניות מושכלות על פי העדפותיהם האישיות, וכן עוגמת נפש רבה. זאת עת מסתבר להם כי ברכישתם את המוצרים הוטעו על ידי המשיבות ולא תרמו לבריאותם ו/או לא תרמו להם יותר ממוצרים דומים שאינם מתהדרים בכינוי “ללא מלח”.

בבקשה נאמר, כי המשיבות יודעות היטב כי גבינה ללא מלח נתפסת בעיני הצרכנים כמוצר עדיף בריאותית על מוצרים מתחרים והן משתמשות בכוונה בתיאור זה שנועד לצוד את עיני הצרכנים, על אף שהמוצרים אינם עומדים בסטנדרט החוקי המינימלי כדי להיקרא כך. בדרך זו נמכרים לצרכנים מוצרים השונים מהותית מגבינה ללא מלח, וזאת, כדי להגדיל רווחים על ידי מכירת גבינה ב”תחפושת” של מוצר ללא מלח, ומנקודת מבטו של הצרכן נעשתה כלפיו פעולת זיוף והטעיה לכל דבר ועניין.

בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט להורות למשיבות בצו עשה לנקוט בכל הצעדים שיביאו להפסקה מוחלטת של הטעיית הצרכנים.

תגובת הנתבעות לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*