ייצוגית: חלב בראשית נתבעת בסך של כ-11.4 מיליון שקל בטענה לסיכון בריאות הציבור

* לטענת התובע, לא רק שחלב הנאקות אינו תורם לבריאות, אלא מתברר כי החלב נגוע בחיידק הברוצלה הגורם למחלת הברוצלוזיס * בנוסף נטען, כי הנתבעים ייצרו ושיווקו מוצרים קוסמטיים על בסיס חלב הנאקות שלא כדין

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מוערך של כ-11.4 מיליון שקל הוגשה בבית המשפט המחוזי מרכז נגד אייל ליפשיץ, העוסק בייצור הפקה ושיווק חלב נאקות ונגד חלב בראשית.

לטענת המבקש, עמיר שרייבמן, ליפשיץ מסכן את בריאות הציבור תוך התעלמות מוחלטת מהוראות והנחיות משרד הבריאות, בתנאים תברואתיים ירודים ובניגוד לצווי סגירה מנהליים שהוציא המשרד לעסקו, תוך הטעיית הציבור.

בבקשה שהוגשה נטען, כי במסגרת פרסומים בכלי התקשורת השונים, לרבות באמצעות רשת האינטרנט, הציג ליפשיץ לציבור מצגים כוזבים לפיהם חלב הנאקות הוא מוצר בעל ערכים תזונתיים גבוהים ובעל סגולות רפאיות, שבין היתר “תורם בעוצמה רבה לדיכוי תהליכים דלקתיים בגוף האדם ולטיפול במחלות רבות… חלב נאקות מומלץ לחולי לב וכלי דם, סוכרת וסרטן, ולחולים במחלות כרוניות אוטו-אימוניות” ועוד שלל מצגים בדבר סגולותיו הרפואיות של חלב הנאקות.

מוצרי טיפוח מחלב נאקות
מוצרי טיפוח מחלב נאקות

בבקשה נאמר, כי ליפשיץ הדגיש, שלא רק שאין כל חשש בצריכת חלב הנאקות המופק ומשווק על ידו, אלא שצריכתו תורמת לחיזוק המערכת החיסונית בגוף האדם ולשיפור במדדים רפואיים כמו כולסטרול, טריגליצרידים, לחץ דם ועוד. בנוסף נטען, כי ליפשיץ הציג מצג לפיו פעילותו בתחום חלב הנאקות נתמכת בתיעוד מדעי של השפעת השימוש בחלב נאקות על מחלות רבות.

בבקשה נטען, כי לא רק שחלב הנאקות של ליפשיץ אינו תורם מאומה לבריאות ושיווקו נעשה שלא כדין, מתברר כי החלב נגוע בחיידק הברוצלה הגורם למחלת הברוצלוזיס (קדחת מלטה).

עוד נאמר, כי בנוסף לכך ליפשיץ ייצר ושיווק מוצרים קוסמטיים על בסיס חלב הנאקות שלא כדין.

בבקשה נאמר, כי משרד הבריאות הורה לליפשיץ להפסיק את פעילותו והוציא צו סגירה לעסקיו כבר ביולי 2015 ולמרות התחייבותו בכתב, כבר מאותו מועד להפסקת הפקת ושיווק חלב הנאקות והפסקת כל פעילות הייצור בעסקו, הוא המשיך בכך במשך תקופה ארוכה, תוך שהוא גורם לציבור גדול של צרכנים נזקים בריאותיים, עוגמת נפש ונזקים כספיים.

לדברי התובע, לא רק שחלב הנאקות המופק על ידי ליפשיץ לא תרם מאומה למצבו הבריאותי, אלא שזמן קצר לאחר שהוא ורעייתו החלו בצריכת החלב הם החלו להרגיש שלא בטוב, מצבם הרפואי הידרדר עד אשפוזם בבית חולים. בדיעבד התברר להם, כי בשל השימוש בחלב הנאקות של ליפשיץ הם נדבקו בחיידק הברוצלה הגורם למחלת הברוצלוזיס.

לסיכום נאמר בבקשה, שהוגשה באמצעות עו”ד אבנר גבאי, כי ליפשיץ פעל באופן המסכן את בריאות הציבור, תוך זלזול בהוראות הדין והוראות משרד הבריאות, הכול במטרה לצבור רווחים שלא כדין.

בית המשפט מתבקש לאסור על ליפשיץ להמשיך להפיק, לייצר ולשווק חלב נאקות ומוצריו ולפצות את חברי הקבוצה המיוצגת בשל נזקיהם הממוניים והלא ממוניים.

תגובת הנתבע לא התקבלה עד סגירת הגיליון.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*