חברת ג.יל.ס קפה נתבעת על כינוי המוצר “ממרח ערמונים טבעי” המשווק על ידה כ”טבעי”

החברה נתבעת לתקן את אריזות המוצרים: "ממרח ערמונים טבעי", "ממרח ערמונים בטעם וניל" ו"מחית ערמונים", להסיר מהם את המילה "טבעי", ולסמן את שיעור הערמונים שבמוצרים * הטענה היא להפרה יסודית של התקן לסימון מוצרים והטעיה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת ג.יל.ס. קפה מתל אביב, המייבאת מוצרי מזון ומשקאות בפריסה ארצית לרשתות שיווק מזון שונות, בטענה להפרה בוטה ויסודית של תקן ישראלי רשמי ומחייב והטעייה, על ידי סימונו של המוצר המשווק על ידה, “ממרח ערמונים טבעי“, בכינוי “טבעי”.
[hide for=”!logged”]

לטענת המבקשת, ליאת אלקבץ, במקרה הנדון קיימת הטעייה מובהקת בכותרת המוצר המתכנה בשם “ממרח ערמונים טבעי” מאחר שאין המדובר ברכיב טבעי בודד (ערמונים), אלא במוצר המכיל, בנוסף, רכיבי סוכר ומים, ולכן אין לכנותו כך.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען, כי הצרכן הסביר, הרוכש את המוצר של החברה ללא סייג, ונגלה לעיניו הכיתוב “טבעי” כחלק בלתי נפרד משם המוצר והמהווה פרמטר מהותי במסגרת שיקוליו הצרכניים. לטענתה, הבלטת כיתוב זה בשם המוצר לוכד ללא ספק את עיניהם של ציבור הצרכנים ומהווה גורם מכריע במסגרת השיקולים הצרכניים שלהם כאשר נפרש לעיניהם מגוון רב של מוצרים מתחרים על מדפי הקמעונאות.

לטענת המבקשת, המסרים השיווקיים המופיעים על פני המוצר, האיורים המודגשים וכינויו גורמים לצרכן להאמין כי ממרח ערמונים טבעי מופק רק מערמונים.

לסיכום נטען בבקשה, שהוגשה באמצעות עורכות הדין טלי לופו ושרון ענבר-פדלון, כי המוצר המתיימר ללכוד את עיני הצרכן בכינוי “טבעי” אינו ראוי להתכנות כך לנוכח תהליך ייצורו ותכולת רכיבים נוספים מעבר לערמונים, ואשר על כן קיימת הטעיה מובהקת בנוגע לשמו וכינויו ואין לכנותו “טבעי”.

בנוסף לסעד הכספי המוערך בסכום מצרפי של 2.7 מיליון שקל, מתבקש בית המשפט להורות לחברת ג.יל.ס. קפה לתקן את אריזות המוצרים: “ממרח ערמונים טבעי”, “ממרח ערמונים בטעם וניל” ו”מחית ערמונים”, להסיר את המילה “טבעי”, ולסמן את שיעור הערמונים שבמוצרים.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד סגירת הגיליון.
[/hide]
[hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.
ניתן להרשם לקבלת כניסה מיידית ומלאה לתכני האתר

[/hide

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*