ויסוצקי וקבוצת פז בין הזוכות בפרס ההשקה המנצחת של איגוד השיווק הישראלי

ועדת החדשנות של האיגוד בחרה את הזוכים לרבעון האחרון של שנת 2018 על מהלכי ההשקה של ויסוצקי – & Drink & Eat חליטה ופירות לנשנוש, ושל קבוצת פז על ההשקה של אפליקציית Yellow

Drink & Eat של ויסוצקי. צילום: יח"צ

ויסוצקי וקבוצת פז הן בין הזוכות  בפרס ההשקה המנצחת של איגוד השיווק הישראלי. ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה את הזוכים בפרס ההשקה המנצחת לרבעון האחרון של שנת 2018 על מהלכי ההשקה של ויסוצקי – & Drink & Eat חליטה ופירות לנשנוש, ושל קבוצת פז על ההשקה של אפליקציית Yellow.

ויסוצקי – Drink & Eat חליטה ופירות לנשנוש

Drink & Eat של ויסוצקי
Drink & Eat של ויסוצקי

מתוך נימוקי השופטים: השקת Drink & Eat, מוצר חדש ומרענן בעולם התה, הצליחה לספק את הסחורה ולתת לויסוצקי את קפיצת המדרגה הנוספת אליה כיוונה. בזכות מוצר חדשני, הפונה לקהל צעיר בהזדמנויות צריכה חדשות, טעים ומדויק, לצד פנייה תקשורתית עוצמתית ורלוונטית, הצליחו בויסוצקי להשיק חדשנות מוצרית אמיתית, להרחיב את קהל היעד של המותג, לייצר שיח חדש בשוק ולהקפיץ את הקטגוריה. החדשנות כאן היא במוצר עצמ ו- בחווית הצריכה, המחברת בין שני עולמות ושתי חוויות: חליטות צמחים ונשנושי פירות – שתייה ואכילה. האתגר השיווקי שעמד בפני ויסוצקי היה כפול: שמירה על חיבור למותג העל ויסוצקי, תוך יצירת בידול מוצרי. על מנת לשמור על הזיהוי המותגי, הוחלט להמשיך עם הפרזנטורית של המותג אניה בוקשטיין ולהוסיף פרנזטורית נוספת – כוכבת הרשת אנה זק, שתעביר את המסר של החדשנות, הרעננות, הנעורים והסטייל. על מנת להעביר את הבשורה החדשנית ולהשיק את התפיסה החדשה – סרטון הפרסומת, שעמד במרכז הקמפיין, הציג מסך מפוצל והראה בצורה ברורה וויזואלית כיצד משתמשים במוצר. הסרטון נעשה בהשראת ז’אנר סרטוני המיוזיקל שעמו מזוהה אנה זק, כדי שיהווה שפה מוכרת עבור קהל הנערות והאמהות שלהן. לסרטון התווסף שיר המורכב מלחן קליט וזכיר ושמהווה בעצם הוראות שימוש במוצר.

הפרסומת עלתה גם לדיגיטל ולרדיו ואף לאפליקציית מיוזיקלי. ההישג המשמעותי האמיתי של השקת הסדרה הוא בכך שהצליחה להעלות את מכר קטגוריית החליטות כולה ביותר מ-15%. כמו כן, אחוזי הקניה החוזרת של הסדרה עומדים על עשרות אחוזים. זאת ועוד, יותר מ-60% מצרכני התה חשבו שהמוצר החדש רלוונטי עבורם, טעים וטרנדי ו-47% תופסים אותו כתחליף למשקאות אחרים כמו קפה, שוקו ואפילו משקאות קרים.

קישור לקמפיין

אפליקציית YELLOW
אפליקציית YELLOW

קבוצת פז- אפליקציית Yellow

מתוך נימוקי השופטים: בעידן הסמאטרפונים, כאשר ערך הנוחות, הניצב במרכז הצעת הערך של Yellow, לוקחת Yellow את הנוחות לעידן הדיגיטלי. המותג משיק את אפליקציית Yellow, שמציעה לצרכנים פתרון נוח וחדשני לתדלוק ותשלום מהסמארטפון, יחד עם תוכנית צבירה אטרקטיבית, בה הצרכן צובר 10% על הקניות בחנויות הנוחות ו-10 אגורות לליטר דלק. מבחינת היעדים השיווקיים, מטרת העל של Yellow הייתה להפוך לקוחות מזדמנים לנאמנים ולייצר הרגל של שימוש באפליקציה שלה לצורך תדלוק ותשלום. Yellow עלתה בקמפיין רחב בטלוויזיה ובדיגיטל, בכיכובה של פרזנטורית המותג – מירב העז. במסגרת סרטון הקמפיין המחישה מירב, בשפה התקשורתית וההומוריסטית האופיינית, את התועלות של השימוש באפליקציה, תוך הדגשת החוויה הנוחה והיעילה והכדאיות הכלכלית. התוצאה – בתוך זמן קצר מעליית הקמפיין, נרשמו כ-265 אלף הורדות עם שבירת כל שיאי ההעדפה ל-41% ומיצובו כמותג עדכני וחדשני עם מועדון לקוחות משתלם, שהצליח להמציא מחדש את הביקור במתחמים. האפליקציה של Yellow המציאה מחדש את הביקור בתחנת הדלק, עם שלל פיצ’רים דיגיטליים שהופכים את הביקור הפיזי ליעיל, נוח ומהיר.

הקמפיין:

מאיגוד השיווק הישראלי נמסר כי “המהלכים שזכו בתואר ההשקה המנצחת ברבעון האחרון של 2018 הוכיחו כיצד השקה מוצלחת אחת, המבוססת על חדשנות ומקוריות, מייצרת ערך ללקוחות וערך לחברה ומצליחה לבדל אותה. אנו שמחים להמשיך ולבחון השקות מוצלחות, ושמחים אף יותר להכריז בכל רבעון על ההשקות המנצחות”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*