היינות של יקב פיצ’יני

למה דונה די ואליאנו? ביקב פיצ'יני מספרים: "הנשים במשפחתנו תמיד החזיקו בתפקיד מהותי... כבר בשנת 1882, עם מריה טרזה טוטי - אשתו של אנגיולו פיצ'יני, מייסד יקב פיצ'יני. זו הרוח שבה נוצר היין דונה די ואליאנו, כיין המוקדש לכל הנשים בעולם"

היינות של יקב פיצ'יני
היינות של יקב פיצ'יני

למה דונה די ואליאנו? ביקב פיצ’יני מספרים: “הנשים במשפחתנו תמיד החזיקו בתפקיד מהותי… כבר בשנת 1882, עם מריה טרזה טוטי – אשתו של אנגיולו פיצ’יני, מייסד יקב פיצ’יני. זו הרוח שבה נוצר היין דונה די ואליאנו, כיין המוקדש לכל הנשים בעולם”.

היינות מיובאים על ידי חברת יורוסטנדרט.

 

דונה די ואליאנו, שרדונה, טוסקנה IGT
Donna di Valiano, Chardonnay Toscana IGT

צבע: לבן

זני ענבים: 100% שרדונה

כוהל: 13.5%

סיווג: IGT טוסקנה

יינן: פאולו ואגאניני

איזור ייצור: קיאנטי קלאסיקו – טוסקנה

האדמה: הכרמים, בני 15-20 שנה בממוצע, נמצאים בגובה של בין 200-300 מטרים מעל לפני הים ומניבים יבול נמוך של שרדונה. על אדמת סיד ואבן כבדה, הם נהנים מחשיפה צפון-מזרחית ומהבדלי מזג אוויר משמעותיים בין יום וליל, ובשל כך מובטחים ענבים בריאים ובעיקר בושמתיים.

ייצור היין: ענבי השרדונה נבחרו בקפידה, ונבצרו במהלך עשרת הימים הראשונים של ספטמבר – בהתאם לאקלים. לאחר מכן, הם עוברים מעיכה רכה ונשארים לתסוס במכלי נירוסטה.

רשמי טעימה: בוקה מורכב עם רמזים עדינים אך מתמשכים של פירות, בעיקר תפוח ירוק, אשכוליות, אפרסק ואננס. על החיך ניכר גוף טוב, עגול ואלגנטי עם אופי מינרלי. הסיומת מתגמלת, מלטפת ועוטפת… כמו אישה… “דונה די ואליאנו”.

טמפרטורת הגשה: מומלץ להגיש ב-12 מעלות צלזיוס.

סאסו אל פוג’יו

סאסו אל פוג’יו, IGT טוסקנה | Sasso al Poggio, IGT Toscana

‘סופר-טוסקן’ על שם מקום לידתו: נפת הבריאה של יינות אדומים מלכותיים, גבעות טוסקנה שאדמתן חימר וסלע מקוטע. פירוש “סאסו אל פוג’יו” הוא “אבן על הגבעה”, ועל כן היין מעניק את  הביטוי האינטימי של טוסקנה, משורשי הגפן החודרים אל האדמה ועד לשליטה האמנותית בהפקת היין.

סגנון: אדום

זני ענבים: 60% סנג’ובזה, 20% קברנה סוביניון, 20% מרלו

כוהל: 0.5% -/+ 14%

סיווג: IGT Toscana

יינן: אטונלה קונטי

אזור ייצור: טוסקנה

אדמה: בעיקר סלעים מחומצה מטמורפית (שיש, צפחה), אבל נוכחים גם סלעי קלציט (דולומיט, גיר). אדמה עשירה במינרלים, חדירה ולכן אידיאלית לטיפוח כרמים.

הפקת היין: בתהליך הכנת היין אנו מבקשים להבטיח איזון, אלגנטיות, מרקם ואורך טעם. רק ענבי הסנג’ובזה, קברנה סוביניון ומרלו הטובים ביותר נבחרו במהלך הבציר ומשמשים להכנת סופר טוסקן זה. לאחר הבשלתם המלאה, הענבים מותססים בנפרד, בטמפרטורה מבוקרת במכלי נירוסטה, תוך שאיבה יומית וזאת כדי להפיק את מיטב הצבע, המורכבות ועפצנים רכים. בסוף השנה, כאשר גם התסיסה המלולקטית הושלמה, היין ממוסך ביחסים המתאימים, המשתנים בכל שנה.

הבגרה: 12 חודשים בחביות עץ, 12 חודשים בחביות משומשות ו-4 חודשים בבקבוק.

רשמי טעימה: בשומת של דובדבן שחור, ליקוריץ, רצפת יער, מינרלים וציפוי וניל של חבית אלון. עמוק, מלא ושופע על החיך, עם ליבה של פירות עסיסיים, עפצנים משולבים להפליא וסיומת ארוכה, מורכבת ומאוד עמוקה.

התאמה לאוכל: התאמה מושלמת לגבינות בוגרות ובשר ציד.

טמפרטורת הגשה: טמפרטורת הגשה מומלצת – 18 מעלות צלזיוס.

ממורו רוסו

פיצ’יני, ממורו, אדום | Piccini, Memro, Rosso

סגנון: אדום

זני ענבים: 40% פרימיטיבו, 30% מונטפולצ’יאנו, 20% נרו ד’אבולה, 10% מרלו דל ונטו

כוהל: 14%

סיווג: Vino d’Italia

יינן: אטונלה קונטי

אזורי ייצור: סיציליה / פוליה / ונטו / אברוצו

היין זורם בוורידים ההיסטוריים של כל פינה באיטליה. בחרנו בסמליל מצפן הוורדים עבור התווית שלנו, וזאת כדי להזמין את הטועמים לחוות ארבעה זני ענבים שונים בבקבוק אחד, שכל אחד מביא ביטוי אופייני של אזור איטלקי מובהק: ונטו, אברוצו, פוליה וסיציליה.

במובנים רבים, ממורו הוא שטח בלתי ממופה עבורנו: זוהי הפעם הראשונה שמשפחת פיצ’יני עומדת בפני אתגר לייצר יין שיהווה סמל איטלקי. האתגר היה ליצור יין שהוא לא רק הטעם האיטלקי – מעבר לכל ספק, אבל מרגיש איטלקי. המיזם הוא פרי מחקר ארוך וניסויים רבים, בדיקות וממסכים מכל רחבי איטליה.

ממורו החל למעשה כיין ללא תקן אזורי, ממסך לא רק מזני ענבים שונים מאיטליה, אלא גם מבצירים שונים: מונטפולצ’יאנו מאברוצו ששהה 12 חודשים בחביות עץ, נרו ד’אבולה שעמד בשמש החמה בסיציליה, מרלו מהאקלים הקר של ונטו ויין הפרימטיבו השקט המגיע מפוליה.

הממסך הסופי הוא זה שקבע את שמו: ממורו, או בלטינית: ‘זִכְרוּ’ את איטליה.

במובן המלא, ממורו איטליה נולד מהגאווה האיטלקית של משפחתנו.

רשמי טעימה: סגנון חם ומודרני עם רמזים לדובדבנים כהים, תאנים וקפה במסגרת עץ אלון עדינה. נדיב על החיך, חושף ליבה פירותית קלה. מרוכז, גוף מורכב, אולם עדיין הרמוני ורך. סיומת ארוכה וצפופה.

התאמה לאוכל: יש להגיש ב-18 מעלות צלזיוס לצד בשר ציד או בשר אדום.

פיצ’יני, ממורו 2011 | Piccini, Memro, Vintage Edition 2011

זני ענבים: 30% סנג’ובזה, 30% אליאניקו, 30% קברנה סוביניון, 10% נרו ד’אבולה

כוהל: 14%

סיווג: Vino d’Italia

יינן: אטונלה קונטי

חביות: 18 חודשים בחביות צרפתיות

בשנת 2011, פיצ’יני עמד באתגר ליצור יין שהוא לא רק הטעם האיטלקי – מעבר לכל ספק, אבל מרגיש איטלקי. ממסך אדום מארבעה זני ענבים שונים מארבע קצוות איטליה: ממורו. שלוש שנים לאחר מכן, ממורו מוכר בכל העולם באיכויותיו ובערכו הנהדר והפך לאחד היינות האיקוניים של משפחת פיצ’יני. בשנת 2014, פתחנו פרק חדש עם השקת ממורו ראשון מבציר כלשהו – מהדורת 2010. בהתאם לאותה שאיפה ליצירת יין ממסך איטלקי, המשלב איכות גבוהה והנאה לשתייה גרידא, מהדורת הבציר מביאה גרסה עם הבגרה ארוכה בחבית של אותו רעיון: ארבעה זנים שנבחרו ידנית מארבעה אזורים שונים.

רשמי טעימה: בשומת אדמתית, פלפל שחור ועץ אלון קלוי הופכים לניחוחות של דובדבנים חמוצים ועדינים. מלא על החיך, ממורו 2011 מציג עדינות בגוף מוצק, עפצנים המשולבים בצורה מושלמת וסיומת מתובלת מרשימה עם רמזים לדובדבן שחור מתמשך. יש ליהנות ממנו עם בשר אדום, מאכלים מתובלים וגבינות חזקות.

פוג’יו טאו, סינגל ויניארד – קיאנטי קלאסיקו DOCG
DOCG Poggio Teo, Single Vineyard – Chianti Classico

יינות וליאנו מבטאים את הליבה של משפחת פיצ’יני ומחויבותה לאיכות ולבית הגידול. בין היינות: “פוג’יו טאו” קיאנטי קלאסיקו המשחק תפקיד מרכזי, כיוון שהוא מופק מהכרם היחידני (סינגל ויניארד) של אחוזת וליאנו.

סגנון: אדום

זני ענבים: 100% סנג’ובזה

כוהל: 13.5%

סיווג: DOCG

יינן: פאולו ואגאגיני

איזור ייצור: קיאנטי קלאסיקו – טוסקנה
אדמה: כרם פוג’יו טאו בן ה-70 דונם מייצג את הליבה של אחוזת וליאנו, ונחשב לכרם העתיק ביותר באחוזה, משנת 1967. הכרם גבוה יותר בהשוואה לשאר הכרמים של האחוזה, ופוג’יו טאו נמצא בממוצע של 400 מטרים מעל פני הים, עם חשיפה מזרחית מעולה. שכבת הסלע המקוטעת סמוך לפני השטח מבטיחה ניקוז איכותי, כיוון שהחרסית מונחת מעל ומתחת לסלע המקוטע, ודרכה זורמים “מאגרי מים” טבעיים לכרם. הבדלים משמעותיים בין יום לליל מבטיחים הפקתם של ענבים בריאים ובעיקר בושמתיים.

ייצור היין: הענבים עוברים מעיכה רכה לפני שהם מותססים במכלי נירוסטה קטנים, תוך ערבוב יומיומי כדי להשיג מיצוי טוב יותר של צבע, פוליפנולים, מורכבות ועפצנים רכים. בתקופה זו, היין משלים תסיסה כוהלית בטמפרטורה מקסימלית של 28 מעלות צלזיוס.

הבגרה: 12 חודשים בחביות עץ, 3 חודשים בחביות צרפתיות, 3 חודשים בבקבוק.

רשמי טעימה: אודם כהה ומבריק. האף מעודן להפליא, מלא בבשומת של שזיפים בשלים ודובדבנים, לצד תבלינים מפתים. הפרי שופע בחלקו הקדמי של החיך עם טעמי אלון מתוקים המתערבבים בשוקולד מריר ופטל בשל. הסיומת שופעת ומלאה בטעמי דובדבנים אפויים ומתוקים, עם רמז לטבק ועפצנים רכים ועגולים.

טמפרטורת הגשה: מומלץ להגיש ב-20 מעלות צלזיוס.

ממורו ביאנקו

פיצ’יני, ממורו, לבן | Piccini, Memro, Bianco

סגנון: לבן

זני ענבים: 50% ויונייה, 20% שרדונה, 20% ורמנטינו, 10% פקורינו

כוהל: 13%

סיווג: Vino d’Italia

יינן: אטונלה קונטי

אזורי ייצור: סיציליה / טרנטינו / מארמה (Maremma) / מארקה (Marche)

לאחר השקה מוצלחת של ממורו אדום, פיצ’יני עומד באתגר ומפיק יין לבן, שהוא לא רק הטעם האיטלקי – מעבר לכל ספק, אבל מרגיש איטלקי. המיזם הוא פרי מחקר ארוך וניסויים רבים, בדיקות וממסכים מכל רחבי איטליה.

בחרנו סמליל של מצפן ורדים עבור התווית שלנו, וזאת כדי להזמין את הטועמים לחוות ארבעה זני ענבים שונים בבקבוק אחד, שכל אחד מביא ביטוי אופייני של אזור איטלקי מובהק: סיציליה, טרנטינו, מארמה בטוסקנה ומארקה.

ממורו לבן החל כיין ללא תקן אזורי, ממסך מארבעה מקורות שונים באיטליה: ויונייה מסיציליה, שרדונה מטרנטינו, ורמנטינו ממארמה בטוסקנה ומגע של ענב איטלקי עתיק ממארקה, פקורינו.

המקורות השונים לענבים מעניקים לממורו הלבן איזון בין טעמי הפירות לחומציות. הויונייה מגיע מסיציליה, עם כל החום הקשור לאזור זה, אשר מבליט את הגוף העוצמתי והעפצנים הרכים. שרדונה, שמקורו באקלים הקריר של טרנטינו, מביא בשומת של משמשים ותפוחים, ומותיר רעננות על החיך, המושלמת ברמזים הפרחוניים העדינים של ה-ורמנטינו המגיע ממארמה והאגס המתוק המגיע מענבי פקורינו ממארקה.

רשמי טעימה: בשומת עשירה של אגס ודבש, עם מגע עדין של קרום הלחם. אלגנטי על החיך, ריכוז פרי נהדר, עפצנים רכים וטעם בשרני. רמזים לעשבי תיבול יבשים ועץ מלוטש בסיומת.

התאמה לאוכל: ממורו לבן מצטוות היטב עם רטבים קרמיים, עוף ופירות ים. ליהנות ממנו ב-12 מעלות צלזיוס.

ממורו רוזטו
ממורו רוזטו

פיצ’יני, ממורו, רוזה | Piccini, Memro, Rosato

סגנון: רוזה

זני ענבים: 40% נגרו אמארו, 30% נרו ד’אבולה, 20% מונטפולצ’יאנו, 10% מרלו דל ונטו

כוהל: 13.5%

סיווג: Vino d’Italia

יינן: אטונלה קונטי

אזורי ייצור: פוליה / סיציליה / אברוצו / ונטו

ממורו נולד בשנת 2011, כאתגר של משפחת פיצ’יני ליצור יין שיהווה סמל איטלקי. השאיפה הייתה ליצור יין שלא רק יביא את הטעם האיטלקי, אלא ירגיש איטלקי: יין שנולד מארץ המגף, יביא יחדיו זני ענבים שונים, טכניקות ייצור וארבעה אזורי גידול, המסומלים על ידי מצפן הוורדים על התווית.

בשנת 2013, משפחת ממורו הושלמה עם בריאתו של ממורו רוזה. בעוד נגרו אמארו מופק לאחר הסרת גבעולי הפרי, מגע לילי עם הזגים ומעיכת המיץ מהענב, שלושת הזנים הנוספים עברו שיטת סנייה (דימום).

המונטפולצ’יאנו, הנרו ד’אבולה והמרלו הופרדו מהגבעולים ושהו בטמפרטורה מבוקרת למשך 72 שעות – תוך מגע עם הזגים, ללא תסיסה, ואז כ-20% מנפח המיכל עבר סנייה. תוצר זה סיפק מיץ אדום המעלה בשומת של יין אדום בשל, בעודו נותר קל ומרענן. מיץ זה נותר להתייצב וסונן למכל חדש, שם עבר סינון קר כמו יין לבן, והתוצאה היא רוזה עם אף עשיר ואופי פריך.

השימוש בשתי השיטות ליצירת ממורו רוזה מאפשר להרחיב את היין, תוך שמירה על טריותו ואיזונו.

הממסך הסופי טרם הביקבוק נעשה ביקב בקסטלינה אשר בקיאנטי. אנו מקדישים תשומת לב מיוחדת לאחסון מרכיבי הרוזה לממסך, ובודקים שהטמפרטורה תמיד תעמוד על 15 מעלות צלזיוס.

רשמי טעימה: קל, טרי ובוהק, עם ניחוחות של פטל, דומדמניות אדומות ורמזים עדינים של מנטה. גוף טוב בחיך, עם טעמים בשלים של תות שדה, פטל ודובדבן אדום. סיומת מאוזנת ונקייה.

התאמה לאוכל: יין רב-תכליתי מהנה ב-12 מעלות צלזיוס, מצוין כאקדם (אפריטיף) או עם ארוחות קלות בקיץ, עוף או דגים מתובלים.

מחירים: פיצ’יני, סדרת ממורו – 49 שקל, דונה די וליאנו שרדונה – 69 שקל, פוג’יו טאו קיאנטי קלאסיקו – 79 שקל, פיצ’יני, סאסו אל פוג’יו – 89 שקל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*