דו קיום במטבח

"מטבח של שלום" - ספר בישול טבעוני מהמטבח הערבי, בעברית ובערבית

המחברת, כיפאח דסוקי
המחברת, כיפאח דסוקי

ספרה החדש של כיפאח דסוקי “מטבח של שלום“, שיצא בימים אלה לאור, אינו ספר בישול בלבד המביא מתכונים מהמטבח הערבי. הספר גם מנסה להציג דו קיום על המדף. בספר מוצגים טעמיו המשובחים של המטבח הערבי הטבעוני והוא כתוב בעברית ובערבית גם יחד. “שלום עם בעלי חיים ושלום בין אנשים – זה מה שהספר  מביא דרך מתכונים”, מצהירה המחברת.

הספר "מטבח של שלום"
הספר “מטבח של שלום”

 

[hide for=”!logged”]

דסוקי, טבעונית חדשה יחסית ובשלנית ותיקה, החליטה להוציא את קסמי המטבח הערבי הטבעוני אל האור מתוך מטרה ברורה: “מעבר לשלום עם בעלי חיים ועם הסביבה, שאנחנו מחרבים כל הזמן עם המפעלים ועם התעשייה האכזרית של בעלי חיים, חשבתי לכתוב את זה בערבית ובעברית כאות לדו קיום. אמנם רעיון השלום הפוליטי בארץ נראה מאוד רחוק וקשה להשגה בגלל ההנהגה הפוליטית והדתית שקיימת בישראל ובפלסטין במקביל, אבל אוכל ומוזיקה הם מאחדי תרבויות. יהודי וערבי יכולים לדבר על אוכל ומוזיקה שעתיים בלי לריב… חשבתי שבעזרת הספר אני אזרע פינת שלום קטנה וורודה”.

הספר מחולק לשלושה פרקים: “הכפר”, “תל אביב” ו”פראג” בהתאם לתחנות שעברה מחברת הספר בחייה, ילדות בפרדיס, לימודים באוניברסיטת תל אביב ומגורים עכשוויים בפראג. בהקדמה לספר כיפאח כותבת: “בשלוש התחנות בחיי עברתי תהליך ארוך, מפותל ורב מכשולים. חוויתי לילות לבנים וכריות ספוגות דמעות לצד רגעים גדולים של צחוק וחיוכים”. בהתאם, בכל פרק מופיעים מתכונים ומנות מגוונות שליוו את חייה ועיצבו את אישיותה, כך שספר בישול מיוחד זה הוא גם ספר אישי מאוד שמלווה אותנו בתהליך ההתעצבות של אישה, ערביה, פמיניסטית, ליברלית, לוחמת ומיוחדת.

הספר מציע שפע של מנות עיקריות, ראשונות וקינוחים טבעוניים ובריאותיים וכן הפתעות נוספות מהמטבח הערבי העשיר, וריאציות יצירתיות טבעוניות למתכונים ערביים קלאסיים כמו מנסף וכנאפה. המתכונים מתאימים גם לבשלנים בתחילת דרכם והמידות המופיעות בו הן של כוס, כפית וכף – מידות בישול ביתיות ונוחות לשימוש הבשלנים. התוצאה הכוללת היא ספר עם מתכונים טבעוניים מעוררי תיאבון, מאתגרים וטעימים שמרחיבים את הקולינריה הטבעונית למחוזות חדשים.

[/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

על המחברת: כיפאח דסוקי, ילידת 1987, גדלה בפרדיס, בוגרת אוניברסיטת תל אביב בחוג לריפוי בעיסוק. מתגוררת בפראג ומתחילה לימודי מגדר לתואר שני. פמיניסטית, טבעונית, ליברלית ופעילה חברתית. בשלנית וכותבת שירה

מטבח של שלום – ספר בישול טבעוני מהמטבח הערבי; מאת: כיפאח דסוקי; צילום: שלו מאן; עריכה בעברית: שירי ברוק־שגיא; עריכה בערבית: אסמא אגבארייה־זחאלקה; 146 עמודים; מחיר – 140 שקל; מודפס או דיגיטלי – 70 שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*