בעליה של מסעדת פלפלה נתבע לפצות לקוח ב-125 אלף שקל בטענה שמנע כניסה מעיוור עם כלב נחייה

בכתב התביעה נטען, כי הנתבע מסר בתגובתו שהועברה לערוץ 11, כי "המסעדה כשרה על פי ההלכה המוסלמית... כלב נחשב לחיה טמאה שחל איסור לבוא איתה במגע פיזי... הכנסת כלב למקום שבו מגישים אוכל לבני אדם נחשבת להפרה של ההלכה... אני מביע צער על עוגמת הנפש"

כלב נחייה. צילום אילוסטרציה: smerikal, ויקיפדיה
כלב נחייה. צילום אילוסטרציה: smerikal, ויקיפדיה

איאד שייח עיסא, בעליה ומנהלה של מסעדת פלפלה בכפר קאסם, נתבע לפצות בסכום של 125 אלף שקל לקוח, תושב חיפה, עיוור המתנייד בעזרת כלב נחייה ומוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנכה בשיעור של 100%. זאת, בטענה להפלייתו מחמת מוגבלתו, בניגוד להוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מגבלות.

בתביעה שהוגשה בשמו של הלקוח על ידי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות נאמר, כי הגיע באחד הימים על מנת לסעוד במסעדת פלפלה בכפר קאסם כשהוא מלווה בכלב הנחייה שלו. עם פתיחת דלת הכניסה וטרם הספיק להיכנס אל תוך המסעדה ניגש אליו הנתבע ואמר לו: “תוציא את הכלב מפה, עם כלב לא נכנסים למסעדה”. הלקוח, ההמום למשמע אוזניו, ניסה להסביר לנתבע כי הוא אדם עיוור וכי המדובר בכלב נחייה, וכי הנתבע מחויב להכניסו מסעדה על פי החוק. אולם הנתבע התעלם מדבריו ואמר לו: “אני מוכן לשלם מיליון דולר ולא אכניס כלב למסעדה” ומנע את כניסתו למסעדתו. הלקוח עזב את המקום כשהוא פגוע ומושפל.

כעבור יומיים, נטען בכתב התביעה, הגיע הלקוח בשנית למסעדת הנתבע והפעם בליווי כתבת ערוץ 11, נופר משה, וזו צילמה את הנתבע כשהוא מסרב שוב להכניס למסעדתו את הלקוח המלווה בכלב הנחייה שלו. בתביעה נאמר, כי באירוע השני נכח במקום עורך דינו של הנתבע, שהודיע ללקוח ולכתבת כי המסעדה חייבת לקבל עיוור עם כלב נחייה וכי הנתבע לא יסרב לכך, ואולם בפועל סירב הנתבע להכניס את נתן למסעדתו עם כלב הנחייה שלו.

בכתב התביעה נטען, כי הנתבע מסר בתגובתו שהועברה לכתבת ערוץ 11,  כי “המסעדה כשרה על פי ההלכה המוסלמית… כלב נחשב לחיה טמאה שחל איסור לבוא איתה במגע פיזי… הכנסת כלב למקום שבו מגישים אוכל לבני אדם נחשבת להפרה של ההלכה ומרתיעה לקוחות מוסלמים מלסעוד במקום… אני מביע צער על עוגמת הנפש”.

לדברי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, לא נאסרה על פי דין כניסת כלב נחייה למסעדה, ומכאן שמניעת כניסתו של התובע למסעדה עם כלב הנחייה שלו מהווה הפלייה לפי חוק השוויון וחוק איסור הפליית עיוורים המלווים בכלבי נחייה, ועל כן מתבקש בית משפט השלום בנתניה לחייב את הנתבע בתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק בגין כל אחד משני האירועים בהם נאסרה כניסתו של התובע למסעדה עם כלב הנחייה שלו.

תגובת פלפלה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*