ארגון Superbrands הבינלאומי הכריז על מותגי העל של ישראל לשנת 2017

הקטגוריות שבהן נכנס המספר הרב ביותר של מותגים חדשים לרשימת מותגי העל הן אופנה, נופש ופנאי, מזון ואנשים

ארגון ה- Superbrandsהבינלאומי פרסם היום (יום ג’) את רשימת ה-Superbrands – מותגי העל – הפעילים בישראל לשנת 2017. הרשימה גובשה לאחר מחקר צרכנים מקיף שנערך בישראל, ושבמהלכו הכתירו הצרכנים בישראל את מי שבעיניהם הם Superbrands: “מותגים מצטיינים, שלצרכנים בישראל יש קשר רגשי חזק ועמוק במיוחד לגביהם”.

בין המותגים השונים שהוכתרו כ-Superbrandsבשנה זו: מותגים מעולם מוצרי הצריכה כדוגמת קוקה קולה, במבה, סופר-פארם, ורשת האופנה H&M; מותגי תקשורת וסחר אלקטרוני כדוגמת האייפון, טוויטר ופייסבוק; מוסדות ציבור, אישים ועמותות. הקטגוריות שבהן נכנס המספר הרב ביותר של מותגים חדשים לרשימת מותגי העל הן אופנה, נופש ופנאי, מזון ואנשים.

נמסר כי, “ארגון Superbrands בוחן בשנים האחרונות ברחבי העולם  את תפישות קהל הצרכנים לגבי המותגים הפועלים במדינה ואת עוצמת הקשר שלהם אל המותגים. המוכתרים כ-Superbrands הם אך ורק מותגים שהקשר שנוצר בינם לבין הצרכנים הוא עמוק וחזק במיוחד”, מסבירה מנכ”ל Superbrands Israel אתי עמיעד, “מהעובדה כי מותגים חדשים נוספו השנה לרשימת מותגי העל של ישראל לשנת 2017 ניתן ללמוד שהמותגים בישראל הפנימו את לקחי המחאה החברתית, פועלים כדי לחזק את הקשר שלהם עם הצרכנים הישראלים בזירות השיווק השונות – ומצליחים בכך. עוד מרשים לגלות ברשימת מותגי העל החדשים שנכנסו לרשימה הוא שכמחציתם הם מותגים ישראליים ‘כחול-לבן'”.

איך נבחרים ה-Superbrands?

בכל שנה, בכל מדינה, נערך מחקר מקיף בקרב הצרכנים אשר מדרגים את המותגים וקובעים מי ראוי בעיניהם להיות מוכתר בתואר “מותג על” בישראל ולהפוך ל-Superbrands. מותגים אינם צריכים לשלם על הגשת מועמדות או על הזכייה בתואר.

גם השנה, בשלב הראשון הרכיבו נציגי Superbrands בישראל את רשימת כל המותגים הפועלים במדינה: מוצרי צריכה ושירותים, מקומיים ובינלאומיים, ואפילו מגזר ציבורי ואנשים כדוגמת פוליטיקאים, אנשי תקשורת, אנשי עסקים ואמנים. בסך הכול, כללה הרשימה כ-2,900 מותגים.

בשלב השני, ניגש לפעולה צוות שופטים בראשות פרופ’ יעקב הורניק מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, המורכב מכ-130 מנכ”לים וסמנכ”לי שיווק מובילים. צוות השופטים ניפה ודירג את רשימת המותגים המלאה, כאשר רק המותגים שזכו מהשופטים בציונים גבוהים עלו לשלב מחקר הצרכנים.

בשלב השלישי נערך מחקר הצרכנים על ידי מכון המחקר IPSOS, שבמסגרתו דירג מדגם ארצי ומייצג (800 צרכנים ישראליים) את המותגים שעלו לגמר, לאחר שאלה חולקו ל-29 קטגוריות.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*